Penyanyi dangdut lari telanjang 2 km usai diperkosa


SEMARANG - Seorang penyanyi dangdut di Kabupaten Semarang , Jawa Tengah , diperkosa orang tak dikenali di sebuah hutan . Mangsa sempat melarikan diri sejauh dua kilometer dalam keadaan telanjang untuk mencari pertolongan usai dirompak dan diperkosa.

Penyanyi cantik berinisial SEP warga Bawen , Kabupaten Semarang, masih trauma saat dijenguk rakannya sesama pemuzik . Gadis berumur dua puluh tahun itu menangis saat menceritakan nasib tragis yang dialaminya tujuh hari lalu, di hutan kawasan Rowosari , Tembalang , Kota Semarang.

Kejadian nahas itu bermula saat SEP berkenalan dengan seseorang bernama Lilik di jejaring sosial Facebook . Dalam perbualan di dunia maya itu , Lilik meminta nombor telefon SEP agar mudah berhubung ketika ada tawaran pertunjukan pentas.

Mangsa yang tertarik dengan tawaran menyanyi itu, langsung menyanggupi permintaan Lilik . Dia berangkat dari rumahnya pada petang Khamis 31 Oktober. Dalam perjalanan ke lokasi tujuan, SEP diminta menitipkan motosikalnya di kawasan letak kereta RSUD Ungaran dan selanjutnya diboncengkan Lilik .

Saat melintas di kawasan hutan Rowosari , Lilik menghentikan kenderaannya . Tiba -tiba , dia mengeluarkan sebilah pisau lipat dan mengacukan kepada mangsa. Sambil diacukan pisau dan diancam, mangsa diikatkan tangan. Selain itu, pelaku juga melucutkan semua pakaian yang dikenakan mangsa.

Di tempat kejadian, SEP diperkosa hingga berkali - kali dan semua barang berharganya dirampas . Saat pelaku lengah , mangsa berjaya lari dalam keadaan terikat dan telanjang untuk mencari pertolongan. Setelah berlari hingga dua kilomter , SEP tiba di rumah penduduk  di Desa Kali Lateng , Kecamatan Ungaran Timur.

Humas Persatuan Artis Musik Melayu Indonesia ( PAMMI ) , Jacky Iskandar, mengaku prihatin atas musibah yang menimpa rakan kerjanya itu . Apalagi , mangsa bukan hanya menderita akibat penyeksaan fizikal namun juga tekanan batin.

" Seluruh harta bendanya di dalam beg yang mengandungi dua buah handphone dan wang sebanyak Rp3 juta juga hilang dibawa lari oleh pelaku ," ujar Jacky , Khamis ( 7/11/2013 ) .

Atas kejadian tersebut, Jacky mendesak petugas Polsek Tembalang yang sudah menerima laporan mangsa serius mengungkap kes itu dan menangkap pelaku . Apalagi , kejadian serupa juga pernah menimpa seorang penyanyi dangdut lain berinisial LUK.

Sumber: okezone.com

1 comment:

  1. kesian dia. tak sangka nak jadi mcm serah diri secara percuma.. takutnya..

    ReplyDelete