Heboh penampakan roh kanak-kanak mangsa tornado

Image: news.com.au

Oklahoma City : Bencana angin puting beliung yang melanda Bandar Moore, Oklahoma City, Amerika Syarikat tak boleh dilupakan salah seorang warganya, Scott McCabe. Anak Scott, Nicolas menjadi salah seorang mangsa yang terkorban akibat amukan tornado ' mammoth ' saat kanak-kanak itu sedang berada di sekolah .


Tapi baru - baru ini , Scott dan warga sekitar Moore dikejutkan penampakan Nicolas . Penampakan dari sebuah foto yang dirakam 2 bulan selepas kanak-kanak 9 tahun itu meninggal .

Dalam foto itu terlihat Nicolas berada di belakang sepupunya , Madison . Padahal saat dirakam, hanya ada Madison yang sedang bermain api merayakan Hari Kemerdekaan AS . Nicolas telah tiada sejak Mei 2013 . Sementara foto itu diambil 2 bulan kemudian , tanggal 4 Julai 2013 .

Rakaman gambar itu membuat Scott , keluarga , dan warga lain hairan. Bagaimana boleh Nicolas muncul di foto Madison . " Aku tak percaya melihat foto itu . Nicolas memang suka bermain bunga api dan tarikh 4 Julai , " ungkap Scott yang dimuat News 9 dan dilapor kembali News.com.au , isnin ( 25/11/2013 ) .

Scott mengaku menjadi sangat rindu dengan Nicolas usai melihat foto tersebut . Dia pun mendoakan kebahagiaan anaknya. " Itu jelas bukan Madison . Ada 1 orang lagi dengan wajah yang sangat mirip anakku , " ceritanya .

Sang ayah juga mengungkap , Nicolas dikebumikan dengan mengenakan seragam sekolah berwarna merah " Dan di foto itu , sosok yang berada di belakang Madison mengenakan kaos merah , " ujarnya Scott .

Nicolas dan beberapa teman sekolahnya maut tertimpa runtuhan tembok saat kawasan itu diamuk tornado yang paling buruk sepanjang sejarah AS . Bencana itu telah menyebabkan 25 orang terbunuh dan beratus-ratus orang tercedera

Sumber: liputan6.com

1 comment: