Bukannya saya tak pakai bra - Raja Ema

 PAKAIAN yang dipakai Raja Ema ini mengundang kontroversi.

Kuala Lumpur: “Baju itu OK, tak ketat sangat pun. Bukannya saya tak pakai bra (coli). Cuma garis bra saja yang nampak, tak adalah sampai nampak buah dada pun,” kata penyanyi dan pelakon Raja Ema menjawab cemuhan peminat di beberapa forum laman sosial kerana penampilannya ketika menghadiri majlis pelancaran sebuah jenama fesyen, di sini, baru-baru ini.

Raja Ema Raja Ibrahim, 45, berkata, kontroversi itu tercetus kerana kesilapannya bergaya ketika mengambil gambar dan tiada kaitan dengan pakaian rekaan pereka fesyen baru berkenaan.

“Benda ini tak patut jadi hal. Baju itu bukan ketat sangat pun, cuma saya tahu kesilapan berlaku kerana gaya saya bercekak pinggang ketika gambar diambil membuatkan dada saya terlalu menonjol.

“Kebetulan pula material baju itu daripada getah sebab itu nampak garis bra saya. Kalau saya buat gaya lain, mungkin perkara ini tak jadi isu,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Penampilan Raja Ema dengan baju berwarna keemasan diperbuat daripada getah ketika hadir pada majlis itu mengundang cemuhan peminat yang menggelarnya dengan pelbagai panggilan negatif.


Raja Ema berkata, bagaimanapun dia tidak berkecil hati dengan kritikan itu kerana menganggap ia perkara lumrah sebagai anak seni berpengalaman sepertinya.

“Sebab saya tak nak gaduh atau besarkan hal, saya tak rasa apa pun sebenarnya. Cuma malas nak layan orang begitu. Orang yang bijak takkan cakap begitu pada orang lain.

“Siapalah kita nak hukum dan hentam orang lain dengan teruk., kita bukan tuhan pun. Yang penting jadi diri sendiri dan niat kena bersih dalam tindak-tanduk kita,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Raja Ema berkata, dia baru selesai menjalani penggambaran siri 26 episod berjudul Pulang Sayang.

Katanya, dalam masa terdekat dia menolak semua tawaran lakonan kerana mahu menumpukan perhatian pada anaknya, Putera Alkashah, 17, yang kini menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Anak tengah SPM, sekarang, jadi saya mahu beri perhatian kepadanya dan keluarga dulu. Saya terpaksa tolak beberapa tawaran daripada kawan-kawan rapat seperti Erma Fatima dan Melissa Saila,” katanya.

Sumber: Harian Metro


5 comments:

  1. artis kan macam2 orang nak cakap

    ReplyDelete
  2. Org yg bijak juga takkan berpakaian begitu & jadikan tatapan umum.
    -raje_emma-

    ReplyDelete
  3. ada je isu yg nak ditimbulkan..hrrmmm..

    ReplyDelete
  4. tolong berlajar sikit macammana yang dikatakan menutup aurat dalam islam.

    ReplyDelete