Foto panas ahli politik wanita cantik tersebar


BELGRADE - Seorang ahli politik perempuan Serbia, Vanja Hadzovic (27 ), yang juga menjadi penasihat di kementerian luar negeri , membuat heboh setelah foto- foto panasnya beredar di harian Blic .

Vanja , yang mempunyai ijazah sarjana dalam bidang pengurusan media, setakat ini menolak soal foto- foto seronoknya yang tersebar di dunia maya sejak isnin ( 18/11/2013 ) .

Ketuanya, Menteri Luar Negeri Serbia Ivan Mrkic mengatakan pihak kementerian akan melakukan siasatan berkaitan perilaku Vanja ini .

Lebih jauh Mrkic mengatakan bahawa Vanja masih dalam proses latihan dan belum mendapat status diplomatik apapun. Beberapa sumber mengatakan meski Kementerian luar merasa malu dengan " tingkah " Vanja itu, namun Menlu Mrkic mengatakan berpose di media dan muat fotonya ke jejaring sosial adalah hak peribadi gadis itu.

" Namun, semua pekerja kementerian luar negeri harus berperilaku sesuai dengan peraturan di jejaring sosial. Pekerja yang berkaitan dengan masalah ini sudah menutup akaun jejaring sosialnya, " tambah Mrkic .

Di masa lalu Vanja Hadzovic adalah wakil presiden sayap pemuda Parti Sosialis , parti yang pernah dipimpin penjahat perang dan bekas pemimpin Serbia , Slobodan Milosevic .

Sumber: kompas.com


No comments:

Post a Comment