Harry Sperl bikin motor bentuk burger


Lelaki ini boleh dibilang sebagai peminat hamburger paling fanatik di dunia. Bagaimana tidak? Kecintaannya kepada junkfood itu membuatnya mengkoleksi segala hal tentangnya, termasuk sebuah motosikal unik.

Dinamakan Hamburger Harley , motor ini menjadi satu -satunya motor di dunia berbentuk hamburger dan direka sendiri oleh Harry Sperl.

Ia mengubah bahagian bodi motor menjadi bentuk hamburger gergasi. Tak hanya itu, shockbreaker -nya ini pun diubah ke menjadi bentuk botol sos tomato dan stang kemudi berupa acar timun. Harry juga menambah satu roda di motornya ini demi menjaga keseimbangan lebih baik.

Lelaki berusia 57 tahun ini telah mencintai burger sejak 23 tahun lalu. Kecintaannya terhadap makanan yang berasal dari Amerika itu membuatnya mengkoleksi semua barang dan perkakas berbentuk burger. Bahkan , rumah Harry digelar sebagai " Burgerbilia " .

" Hamburger mempunyai rasa yang sangat enak ," jelas Harry . " Bentuknya juga terlihat bagus. Selain itu , burger adalah ikon Amerika Syarikat. "

Walupun dilahir di Jerman, Harry mengaku sangat mencintai Amerika . Ia juga mengaku ingin mengubah rumahnya menjadi sebuah muzium bertema burger bagi orang banyak. " Aku suka apa-apa tentang Amerika seperti cuaca, pantai , gaya hidup, juga makanan tentunya . "

Sumber: wowkeren.com

No comments:

Post a Comment