Nenek usia 78 tahun hobi main game Grand Theft Auto


Orang berusia lanjut suka bermain game komputer saja sudah hal jarang, apalagi yang satu ini. Doreen Fox membuktikan dirinya sebagai gamers paling tua sedunia. Di usia 78 tahun ia masih asyik main game Call of Duty dan Grand Theft Auto ( GTA ) .

Doreen mengaku kecintaannya bermain game berawal pada tahun '80 -an ketika menemani cucunya , Gareth . Dibanding game yang mudah, Doreen malah menyukai GTA kerana kekerasan yang ada di dalamnya. Bahkan hobi main game di Xbox -nya itu membuat Doreen boleh sembuh dari stroke.


"Saya tidak faham dengan segala kontroversi yang ada di sebalik game -game itu , " ucap nenek pesara clenaning service ini . "Saya terkena dua kali stroke pada 2008 dan game itu yang membuatku tetap sihat. "

Totalitas sebagai pecinta game juga ditunjukkan Doreen saat perilisan game baru. Bersama cucunya yang sekarang sudah berusia 32 tahun, Doreen rela antri 3 jam untuk membeli " Call of Duty: Ghosts " .

"Saya fikir belum boleh mengalahkan Gareth . Saya mensasarkan orang yang salah, tapi saya tidak masalah sih ," lanjut Doreen . "Saya sangat suka ( game ) kekerasan. "

Sumber: wowkeren.com

No comments:

Post a Comment