Penyanyi dangdut cantik ini goyang dada untuk dikenali

Banyak cara yang dilakukan para pedangdut wanita untuk mudah dikenali masyarakat di pentas hiburan . Pelbagai ciri khas , mereka ditonjolkan dengan memberikan nama unik untuk goyangannya misalnya . Nah , pedangdut bernama Melany Anggora ini punya nama goyangan yang cukup nakal .

" Banyak yang bilang aku unik dari goyangannya . Namanya Goyang Dada , itu ciri khas aku , " kata Melany di sela - sela pelancaran single terbarunya Dia atau Dia , di kawasan Semanggi , Jakarta Selatan , Selasa ( 26/11/2013 ) malam .

Memang , sebenarnya bukan Melany yang menyematkan nama goyangan itu , melainkan rakan - rakannya sendiri . Dengan nama tersebut , perempuan asal Tuban , Jawa Timur ini berharap boleh cepat dikenal masyarakat .

" Jadi begini ceritanya , sebelum pingggul aku goyang , dada aku sudah goyang duluan . Jadi teman - teman bilangnya Goyang Dada . Sama kayak nama Anggora , aku juga dikasih sama teman - teman kerana suka kucing Anggora , " jelasnya tertawa .

Melany pun tak bimbang bakal mendapat label negatif gara - gara nama itu . Apalagi , kata dia , keluarga juga ikut menyokong penuh . " Nggak masalah deh semuanya , " ucap Melanie yang tergabung dalam Herry Management Artis ini .

Selain goyangan , ada satu lagi ciri khas Melanie . Dia sangat terinspirasi gaya rambut penyanyi mancanegara Nicki Minaj . " Aku memang suka sama dia ( Nicki Minaj ) . Makanya rambut warna - warni , " katanya tersenyum .

Sumber: showbiz.liputan6.com


1 comment: