Murid bakar rambut guru di dalam kelas

Gabriela Penalba. Foto: news.com.au

Tennessee - Seorang murid di Tennessee , Amerika Syarikat , berusaha membakar gurunya di dalam bilik kelas . Dengan menggunakan pemetik api , dia membakar rambut dan baju guru perempuan yang sedang mengajar.

Akibat tingkah lakunya ini , remaja berusia 15 tahun dari Knoxville , Tennessee , ini ditangkap polis setempat . Demikian seperti dilapor news.com.au , Khamis ( 28/11/2013 ) .

Remaja yang tidak disebut namanya ini mendekati guru , Gabriela Penalba ( 23 ) , ketika dia sedang membelakangi muridnya saat mengajar . Remaja ini menyalakan pemetik api dan mencucuh ke rambut dan kemeja Penalba , yang sama sekali tidak menyedari bahaya yang mengancamnya .

Api tersebut membakar rambut dan baju Penalba yang merupakan guru ilmu pengetahuan alam dan fisiologi ini . Mujur murid - murid yang lain bergegas menolong Penalba dengan berusaha memadamkan api tersebut , sehingga tidak sempat membakar kulit Penalba .


Secara berasingan , polis tempatan menuturkan , bahawa pelaku berusaha membuang pemetik api yang digunakannya ke luar kelas untuk menghilangkan bukti . Remaja itu juga sempat berusaha melarikan diri dari lokasi , namun berjaya ditangkap polis .

Oleh polis , remaja ini dijerat dakwaan penyerangan dan mengelakkan penangkapan . Sementara itu , jurucakap dinas pendidikan Knox County, remaja tersebut terancam hukuman disiplin dari sekolah kerana kelakuannya.

Sumber: news.detik.com


1 comment: