Guru cantik ini diperkosa dan dibunuh murid sendiri

Massachusetts - Seorang remaja lelaki di Massachusetts , Amerika Syarikat didakwa  kerana membunuh gurunya. Keji! remaja itu yang berusia 14 tahun juga sempat memperkosa gurunya.

Colleen Ritzer yang merupakan guru matematik di Danvers High School, Massachusettss dijumpai tak bernyawa di lapangan sekolah pada 24 Oktober lalu. Jasad wanita berusia 24 tahun ini ditemui dalam keadaan menyedihkan . Lehernya dikelar dengan pisau cukur dan bahagian wajahnya penuh luka lebam.

Hasil siasatan polis menunjukkan , pelaku pembunuhan adalah salah satu murid Rizter yang bernama Philip Chism . Minggu ini, Chism diadili atas dakwaan berlapis , mulai dari pembunuhan , rogol dan rompakan bersenjata .

Walau tergolong masih remaja, Chism diadili sebagai warga dewasa. Demikian seperti dilansir news.com.au , Jumaat ( 22/11/2013 ) .

Dokumen persidangan mendedahkan bahawa Chism awalnya merompak mangsa dan mengambil barang- barang berharga seperti kad kredit dan sebuah iPhone . Kemudian Chism membuka paksa seluar dalam mangsa dan memperkosanya . Setelah memperkosa , Chism yang bersenjatakan pisau cukur ini membunuh mangsa.

" Dakwaan menjelaskan tindakan mengerikan dan tak terungkapkan . Ini merupakan langkah awal dalam proses undang-undang yang panjang demi menegakkan keadilan bagi Rizter dan keluarganya, " ujar pendakwa daerah Essex County Jonathon Blodgett .

Menurut dokumen persidangan, Chism sengaja mengikuti Rizter hingga ke dalam tandas. Di dalam tandas tersebut Chism kemudian melakukan perbuatan kejinya . Beberapa saat kemudian , Chism membawa tubuh gurunya tersebut keluar dengan menggunakan tong sampah.

Gerak-geri mencurigakan Chism terakam kamera CCTV yang ada di sekolah tersebut. Dia pun akhirnya ditangkap.

Sumber: news.detik.com


1 comment: