Sihir kedai pesaing

 BERAS kunyit, garam yang ditemui di gerai mangsa.

Johor Bahru: Doa seorang peniaga agar Allah memberi petunjuk selepas mengesyaki ada pihak sabotaj perniagaannya termakbul apabila dia mencekup pesaingnya sedang mengenakan ilmu hitam di kedainya di pusat penjaja Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) berhampiran Pekan Rabu, di sini.

Abd Rahman Yusuf, 39, yang menjual makanan pada sebelah malam berkata, kejadian berlaku jam 1.30 tengah hari Isnin lalu ketika dia bersama isteri, Sopiah Mat Hussain, 40, lalu di depan gerai mereka dengan kereta.

“Ketika lalu di depan gerai kami, saya dan isteri terkejut apabila melihat seorang lelaki yang turut menjual makanan tidak jauh dari gerai kami memegang gayung berwarna biru dan menaburkan sesuatu di kawasan tapak gerai kami.


“Selepas memberhentikan kereta, saya melihat dengan jelas jiran niaga kami itu menaburkan garam dan beras kunyit di sekitar kawasan gerai kami,” katanya kepada Harian Metro, semalam.

Abd Rahman berkata, dia dan isteri terus menghampiri lelaki itu dan bertanya apa tujuan dia berbuat demikian.




Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya

3 comments:

  1. assalamualaikum
    singgah pagi

    ReplyDelete
  2. sesama meniaga pon nak mendengki
    rezeki kan Allah yang beri
    berniagalah dengan ikhlas dan jujur, kerana Allah

    ReplyDelete
  3. kan ALLAH dah tetapkan rezeki masing2 kenapa masih takut dengan janji ALLAH....yang penting usaha dengan cara yang halal....

    ReplyDelete