Kedai menjual wanita sebagai calon isteri


Sebuah kedai yang menjual calon isteri baru saja dibuka di sebuah bandar besar. Para lelaki boleh memilih seorang isteri di dalamnya. Di pintu masuk terdapat arahan yang menunjukkan peraturan untuk memilih wanita yang ada di kedai tersebut .

"Kamu hanya boleh melawat kedai ini di setiap tingkat satu kali."

Kedai tersebut terdiri dari 6 tingkat. Di setiap tingkatnya terdapat sebuah kumpulan calon isteri. Semakin tinggi tingkatnya , semakin tinggi pula nilai calon isteri tersebut .

Lelaki yang datang dapat memilih wanita di tingkat satu atau tingkat berikutnya, tetapi dengan syarat tidak boleh turun ke tingkat sebelumnya, kecuali keluar dari kedai.

Alkisah , seorang lelaki datang ke kedai isteri tersebut untuk mencari calon isteri .

Di tingkat 1 , terdapat tulisan seperti ini : "Wanita di lantai ini mempunyai pekerjaan dan taat kepada Tuhan. " Lelaki itu tersenyum merasa senang. Kemudian ia naik ke lantai selanjutnya.

Di tingkat 2, terdapat tulisan seperti ini: " Wanita di lantai ini mempunyai pekerjaan , taat kepada Tuhan, dan senang anak kecil. " Lelaki itu makin bersemangat dan berfikir di tingkat atas pasti lebih bagus lagi , dan ia pun naik ke lantai selanjutnya.

Di tingkat 3 , lelaki itu menemui tulisan seperti ini: " Wanita di lantai ini mempunyai pekerjaan , taat pada Tuhan , senang anak kecil, dan cantik sekali. " Lelaki itu menggumam , " Wah, sudah ok banget sih, tapi kan masih ada dua tingkat lagi , naik lagi ah .. Lihat lagi . "

Sampailah lelaki itu di tingkat 4 , dan ia mencari tulisan seperti ini: " Wanita di lantai ini mempunyai pekerjaan , taat pada Tuhan , senang anak kecil, cantik sekali , dan suka memasak. "

Lelaki itu berseru, " Wow! Aku hampir -hampir tak percaya. "

Namun, dia tetap meneruskan ke lantai 5. Dan , ia terjumpa pula tulisan seperti ini: " Wanita di lantai ini mempunyai pekerjaan , taat pada Tuhan , senang anak kecil, cantik sekali , suka memasak, dan humoris . "

Lelaki itu tergoda untuk berhenti, tetapi rasa ingin tahunya membuat ia naik lagi. Gumamnya, " Ah, siapa tahu ada satu tambahan yang ok lagi . "

Ia pun melangkah menuju ke tingkat 6 dan mendapati tulisan seperti ini: " Anda adalah pengunjung yang ke- 3,888,999 . Tidak ada wanita di tingkat ini . Lantai ini membuktikan bahawa para lelaki di dunia tidak pernah puas. Terima kasih telah berbelanja di kedai ` isteri ' . "

Semoga dengan membaca ilustrasi pengalaman tadi, kita semakin mengucap syukur dalam segala hal.

Sumber: ndoroblankon.blogdetik.com

3 comments:

  1. haha..teringat cerita tentang rumput paling cantik

    ReplyDelete
  2. tak semua, makin cantik pompuan tu, makin tinggilah maintenancenya!

    ReplyDelete