SEORANG LELAKI MERANCANG MENCULIK, MEMPERK0SA DAN MEMAKAN KANAK-KANAK DIHUKUM PENJARA


Massachusetts: Entah apa yang ada di otak lelaki ini. Dia berniat memikat kanak-kanak agar datang ke rumahnya. Selanjutnya dia merancang untuk melakukan gangguan seksual, membunuh, dan memakan daging kanak-kanak itu.

Lelaki tersebut bernama Geoffrey Portway alias 'Fat Longpig', berasal dari Britain yang tinggal di AS. Media The Mirror melaporkan lelaki tersebut menghadapi hukuman penjara 27 tahun dan akan dihantar pulang ke negara asalnya.

Kepada polis, lelaki itu mengakui telah membina penjara di ruangan bawah tanah rumahnya. Di balik dua pintu rumah Portway di Massachusetts yang terkunci, polis menemui ruangan bawah yang dilengkapi dengan kandang, alat pemotong daging, peralatan penyiksaan. Demikian dilapor news.com.au, Khamis (9/5/2013)

Pejabat Peguam AS menyebut, penjara dalam rumah itu telah dijelaskan secara terperinci oleh Portway untuk mengurung kanak-kanak yang diculiknya. Di sana jugalah Portway akan melakukan gangguan seksual, membunuh, dan memakan kanak-kanak itu.

Bukan hanya itu, ditemui juga keranda kecil dan peralatan untuk mengurangkan bunyi bising jeritan kanak-kanak.

Lelaki 40 tahun itu diketahui membincangkan secara talian berkaitan penculikan, perkosaan, pembunuhan dan memakan kanak-kanak. Dia juga melakukan tukar menukar lebih daripada 4,500 file mengandungi pornografi kanak-kanak.

health.detik.com

No comments:

Post a Comment