Gwyneth Paltrow, wanita tercantik punyai masalah badan berbau


Masalah bau badan boleh menyerang siapa saja, tak terkecuali selebriti dan wanita yang paling cantik di dunia versi majalah People, Gwyneth Paltrow. Bintang filem 'Iron Man' ini menghadiri acara fashion berprestij Met Ball pada 6 Mei lalu.

Saat itulah terungkap Gwyneth mempunyai aroma tubuh yang kurang sedap. "Gwyneth kelihatan sangat sempurna semasa di red carpet. Tapi pasti kerana cahaya lampu yang terlalu panas (membuatnya banyak berpeluh) sehingga aroma tubuhnya berbau," ujar sumber yang juga hadir dalam acara tersebut, seperti dipetik dari Showbizspy.

Sumber tersebut berujar lagi bahawa bau badan Gwyneth cukup tajam, tapi nampaknya dia tidak menyedarinya. Juga melihat beberapa orang mengibaskan-ngibaskan tangannya di depan hidung mereka ketika berjalan melewati isteri Chris Martin ini.

Wanita berusia 40 tahun ini diketahui menghindari pemakaian deodoran kerana kebanyakan mengandungi aluminum. Zat ini bersifat karsinogenik yang boleh menyebabkan kanser. Mengoleskan deodoran berasaskan aluminum secara langsung ke ketiak secara tidak langsung boleh meningkatkan risiko terkena kanser payudara.

"Gwyneth pernah mengatakan pada temannya dia lebih baik bau badan daripada mati," kata sumber.

3 comments: