P*nggung wanita jadi kanvas lukisan

Seorang pelukis dari London, Boyarde Messeger, punya cara unik memperlihatkan kecantikan fizikal wanita menjadi karya seni dengan teknik body painting. Bukan sekadar melukis portrait, Boyarde juga menggunakan tubuh dan terutama punggung milik wanita sebagai "kanvas" lukisannya.

Boyarde melukis punggung wanita dengan motif yang colorfull. Dia kemudian menggabungkannya dengan backdrop yang juga dilukis sesuai konsep comic strips di punggung wanita yang menjadi modelnya.

 "Karyaku memaparkan image yang familiar yang berkaitan dengan kewanitaan seperti di masa 'golden age' Hollywood dan juga novel thriller 'Pulp Fiction'," ujar Boyarde. "Aku melukis di tubuh mereka (model wanita) dan kemudian mengecat sebuah backdrop agar serasi."

 "Aku kemudian mengambil gambar mereka di depan backdrop. Satu-satunya semasa aku menggunakan software Photoshop yakni hanya untuk menaikkan kontras dan mengubah warna asal menjadi karya ala Andy Warhol," lanjut Boyarde. "Orang-orang menyukai karya itu dan terkejut ketika akhirnya menyedari kalau itu benar-benar tubuh asli seorang wanita dan aku melukis langsung di tubuhnya." 





 

http://boyardelovesart.wordpress.com/

No comments:

Post a Comment