Optimus Prime berwajah baru dalam Transformers 4

Wajah baru Optimus Prime. Foto: Daily Mail

Baru-baru ini Paramount Pictures telah mengeluarkan foto-foto kereta autobot canggih yang akan menghiasi "Transformers 4". Bukan hanya itu foto si pemimpin autobot, Optimus Prime, juga turut dikeluarkan. Sosok Optimus Prime di "Transformers 4" ini telah diupgrade.

Gambar percikan api di Lori Optimus Prime tampak berbeza. Gambar itu diadaptasi dari bentuk trak Western Star. Selain itu, aksesori yang melengkapi tubuh trak tersebut juga diubah lebih ringkas dan moden.

Bugatti Grand Sport Vitesse, C7 Corvette Stingray turut muncul

Pihak produksi memutuskan untuk merubah Optimus Prime supaya tidak kelihatan old school. Selain itu, mereka ingin penampilan baru Optimus Prime ini lebih sesuai dengan tema futuristik "Transformers 4".

Kereta-kereta autobot lain yang akan menghiasi filem diantaranya Bugatti Grand Sport Vitesse, C7 Corvette Stingray yang dihasilkan Chevrolet dan akan dikeluarkan di pasaran pada 2014.

Optimus Prime dari filem Dark of the Moon tahun 2011. Foto: Daily Mail

"Transformers 4" akan mengisahkan apa yang berlaku selepas "Transformers: Dark of the Moon". Para Autobot dan Decepticon diceritakan menghilang dari Planet Bumi. Sekumpulan orang-orang berpengaruh di dunia yang terdiri dari para pengusaha dan saintis memutuskan untuk bekerja sama membuat teknologi yang melampaui kawalan mereka. Sementara itu, muncullah Transformer kuno yang datang melintas ke Bumi. Pertempuran antara yang jahat dan baik pun tak terhindarkan diantara mereka. - wk


1 comment: