5 kes kematian aneh yang pernah terjadi


Semua orang akan mati kerana mati adalah akhir dari perjalanan hidup. Namun tentu  tiada seorang pun manusia yang ingin meninggal dunia dalam keadaan yang aneh atau tak wajar.

Ternyata ada beberapa orang yang meninggal dunia secara aneh. Berikut 5 kematian yang aneh di dunia seperti yang diambil dari Oddee.com, Selasa (23/4/2013)

1. Meninggal ketika mengambil gambar pra-perkahwinan

Seorang wanita meninggal semasa menjalani penggambaran pre-wedding-nya sendiri pada bulan Ogos 2012. Wanita ini terjatuh dari tebing yang ia pilih sebagai background untuk foto perkahwinannya.

Ia terjatuh dalam keadaan masih memakai pakaian pengantin dan hanyut ke air terjun Dorwin Falls di Rawdon, utara Montreal, Kanada. Mayatnya ditemui empat jam kemudian.

2. Terjun ke dalam sungai penuh piranha

Dalam keadaan mabuk, seorang remaja berusia 18 tahun dari Bolivia melompat dari kenunya dan terjun ke dalam sebuah sungai yang dipenuhi ikan piranha. Ia meninggal dalam keadaan mengerikan kerana ratusan gigitan yang ditemui pada tubuhnya.

Polis menduga remaja itu sengaja bunuh diri kerana ia adalah seorang nelayan yang tahu sungai itu penuh dengan piranha yang  memakan daging.

3. Tidak sengaja disuntik sup

Ilda Vitor Maciel dari Rio de Janeiro meninggal dunia pada bulan September 2012 pada usia 88 tahun. Ironisnya, wanita ini meninggal kerana jururawat tak sengaja menyuntik cecair sup ​​ke dalam lengan kanan si nenek, bukannya ke infusion.

Anak perempuan Maciel yang ketika itu bersamanya ketika si jururawat menyuntik ibunya memberitahu ibunya mulai menggeliat-geliat dan menjulurkan lidahnya keluar. 12 jam kemudian ibunya meninggal.

4. Mati kerana threesome semasa bersetubuh

William Martinez meninggal dunia pada bulan Mac 2009 ketika tengah threesome bersama seorang wanita yang bukan isterinya dan seorang lelaki.

5.  Mati dihiris pisau pemotong rumput

Seorang lelaki berusia 40-an meninggal dunia ketika tengah asyik memotong rumput di pekarangan rumahnya sendiri di Sweden bahagian selatan. Kata salah seorang saksi, lelaki itu memotong rumput di dataran yang cukup curam dalam keadaan mesinnya masih berjalan.

Akibatnya ia terjatuh dan tubuh lelaki ini tak sengaja masuk ke bahagian bawah mesin lalu ia pun meninggal akibat dihiris pisau-pisau yang ada di bawah mesin.

detik.com

2 comments: