Budak sekolah cabu! ibu muda


BATU GAJAH – Tidak padan gelaran budak sekolah, seorang remaja bertindak agresif apabila cuba mencabul seorang ibu muda dalam satu kejadian di belakang deretan kedai, Lorong Dewangsa 1, di sini, Khamis lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.15 petang itu, remaja berusia 19 tahun itu pada mulanya mengganggu wanita berusia 35 tahun yang melalui lorong berkenaan untuk mengambil kenderaan diletakkan di belakang deretan kedai sebaik pulang bekerja.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Shaharon Anuar Abdul Latif berkata, remaja terbabit yang masih bersekolah di tingkatan enam di bandar raya Ipoh menghimpit mangsa berulang kali dengan motosikal.

“Sebaik mangsa sampai ke keretanya, remaja tersebut berpatah kembali ke arah mangsa sebelum bertindak meraba dan meramas punggung wanita itu dan berlalu pergi.

“Tidak habis di situ, remaja terbabit kembali menuju ke arah mangsa. Melihat keadaan itu, mangsa menjerit dan didengari dua anggota polis yang sedang melakukan rondaan,” katanya.

Beliau berkata, kehadiran polis berjaya memberkas remaja berkenaan untuk di tahan reman hingga esok bagi membantu siasatan.

“Wanita dinasihatkan untuk tidak meletakkan kenderaan di lokasi sunyi dan terasing dari pandangan ramai serta berwaspada keadaan sekeliling supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan mencabul. - Sinar



2 comments:

  1. mcm kes kat petronas. tapi kat petronas tu budak lelaki tersebut sek rendah rasanya..

    ReplyDelete
  2. wah...advance budak sekolah skrg ye..

    ReplyDelete