Seorang tentera diculik dan diperk0sa perempuan


Seorang anggota tentera telah diculik dan diperkosa perempuan selama empat hari sebelum dibebaskan di kawasan pergunungan.

Nasib malang tentera berusia 25 tahun itu bermula ketika tengah malam 19 April di kawasan pusat perniagaan di Birchenough Bridge, Zimbabwe, apabila dia menumpang sebuah Mercedez Benz untuk ke bandar Mutare, juga di Zimbabwe. Ketika itu, dua perempuan dan seorang lelaki berada dalam kereta tersebut. Setelah memandu selama kira-kira satu jam menuju bandar, pemandu mengalihkan keretanya dari laluan yang sebenarnya.

mangsa mengeluh. Namun, dia telah diancam dengan sebilah pisau.

Jurucakap polis Manicaland, Naib Inspektor Nuzondiwa Clean, mengatakan kepada harian Zimbabwe, Newsday, "Setelah menyimpang dari laluan, mangsa bertanya mereka menuju ke mana dan mereka mengatakan kepadanya bahawa mereka mahu mencari makanan. Tentera itu minta untuk diturunkan, tapi pemandu mengeluarkan pisau dan mengancamnya dengan pisau tersebut. Salah seorang dari penumpang perempuan itu menutup matanya dengan kain hitam. "

Menurut Clean lagi, mereka kemudian membawa mangsa ke sebuah rumah yang tidak diketahui. Di sana mereka menanggalkan pakaiannya, lalu mengambil telefon dan wang tunai sejumlah 35 dollar AS.

Berdasarkan pengakuan mangsa, suspek kemudian memerintahkan tentera itu untuk mengadakan hubungan seks dengan salah seorang dari perempuan tersebut.

Mangsa dikurung dari tarikh 19 hingga 23 April. Ketika hendak dibebaskan, tentera itu ditutup lagi matanya dan diturunkan di pergunungan Dangamvura. Menurut polis, ketika diturunkan, kaki kiri si tentera dilempari batu sehingga menyebabkan kecederaan serius. Suspek kemudian berlalu pergi.

Tentera yang tidak disebutkan namanya itu membuat laporan di Balai Polis Sakubva. Polis kini melakukan siasatan dan memburu suspek. - Kompas

3 comments: