Lelaki ini memasak dan makan jarinya sendiri


Seorang lelaki dari Britain telah kehilangan satu jari setelah terlibat kemalangan motor. Namun bukannya membuang atau menanam jarinya, David Playpenz telah memasak dan memakannya.

Lelaki dari Colchester, Essex, ini mengaku sudah lama ingin tahu bagaimana rasanya daging manusia. Namun kerana memakan daging orang lain adalah haram membuatkan dia tidak pernah melakukannya. Akhirnya setelah membawa pulang jarinya tersebut David memutuskan untuk memakannya dan menyimpan tulangnya sebagai souvenir.

"Aku tahu ini kedengaran gila, tapi itu bukan hanya rasa ingin tahu yang yang menjadi alasanku memakan jariku sendiri," ucap David pada majalah Love it!. "Aku pun memutuskan demikian. Jika aku memakan dagingku sendiri dan menyimpan tulangnya maka aku tidak akan merasa kehilangan sebahagian diriku."

David mengalami kemalangan motor yang menyebabkan jarinya menghitam sehingga terpaksa dipotong. Selepas dua hari rawatan ia meminta kepada doktor untuk membawa pulang jari yang telah dipotong. Seelah pulang David terus pergi ke dapur untuk memasak potongan jarinya sendiri.

Cara memasaknya adalah dengan merebus terlebih dahulu agar tidak merosakkan tulangnya. David juga memutuskan tidak memakai perasa agar rasa dagingnya benar-benar yang asli. Bukan hanya untuk kepuasan peribadi, ia pun mempamerkan foto hasil masakannya tersebut di Facebook.

Berbagai macam reaksi yang diterima David. Beberapa temannya mengatakan keputusannya itu menjijikkan sedangkan lainnya menganggap itu biasa-biasa saja. Namun David meyakinkan bahawa memakan daging sendiri tidak menjadikannya kanibal yang ingin makan daging manusia terus-menerus.  - wk



No comments:

Post a Comment