Syarikat penerbangan sedia pramugari berpakaian seksi

Pramugari Spring Airlines

Pramugari berkostum seksi menjadi strategi syarikat penerbangan tambang murah memikat penumpang. Sebagai bentuk promosi, Spring Airlines merancang memakaikan kostum pelayan seksi kepada pramugarinya. Ini adalah kostum pelayan hitam putih dengan topi dan apron, kasut tinggi serta skirt mini.

Kostum seksi ini dipaparkan Spring Airlines di laman rasmi Facebook dan Weibo mereka. Beberapa pramugari tampil bergaya sambil membawa dulang dengan gaya yang menarik.

Spring Airlines juga memberi peluang kepada orang ramai mencadangkan kostum yang mereka idamkan, ada kostum pelajar sekolah perempuan, super hero atau baju tradisional. Bahkan pilot juga akan diberikan kostum.

Tapi rupanya, dengan idea seperti ini Spring Airlines telah dikecam. Pemakaian skirt mini, kasut tinggi membuat pramugari seperti perempuan murahan dan boleh mengganggu aspek keselamatan kerja.

"Pramugari dijadikan strategi promosi dan pemasaran," protes seseorang seperti dilapor News.com.


Jurucakap Spring Airlines mengatakan promosi ini hanya untuk meningkatkan perkhidmatan kepada penumpang.

"Spring Airlines merancang melancarkan beberapa tema penerbangan untuk menarik penumpang tahun ini. Pramugari berkostum pelayan adalah agenda yang pertama," kata jurucakap Spring Airlines.

Dasar pramugari berkostum seksi bukanlah yang pertama kali. Syarikat penerbangan Ryanair dari Ireland membuat kalendar seksi dengan model pramugari mereka sendiri. Sedangkan syarikat penerbangan Nokair dari Thailand juga membuat kalendar pramugari seksi, tapi dengan model dari majalah Maxim.

travel.detik.com


1 comment: