lelaki lumpuh dibuang di tengah jalan oleh pemandu teksi

 Foto: Dailystar.co.uk

Wang Feng adalah seorang lelaki yang mengalami lumpuh. Dia tak menyangka bahawa akan ada hari yang begitu tak menyenangkan dalam hidupnya. Di mana dia diperlakukan dengan tidak sepatutnya oleh seorang pemandu teksi.

Di tengah lalu lintas yang sibuk, sebuah teksi menawarkan tumpangan kepada lelaki 38 tahun itu. Selepas berunding harga, pemandu dan Wang Feng bersetuju dengan kos perjalanan yang akan dibayar. Sayangnya, lalu lintas terlalu buruk hari itu.


Pemandu teksi ini mula merungut dan mengatakan bahawa dia harus menaikkan kadar tambangnya. Namun Wang Feng menolak. Dia sudah tiada wang lagi dan membantah kerana sudah sepakat dengan rundingan awal mereka.

Bantahan yang dilakukan Wang Feng telah membuat pemandu teksi itu geram. Akhirnya pemandu teksi itu berhenti dan membawa Wang Feng keluar dari teksinya. Tak cukup sampai di situ, dia bahkan meletakkan Wang Feng di tengah jalan dan meninggalkannya di situ. Wang Feng tak tahu bagaimana nasibnya kerana tak boleh berjalan.

Mujurlah ada penunggang motosikal yang melihatnya dan segera memanggil polis. Ketika ini pemandu teksi itu masih dalam buruan dan diduga bukan berasal dari agen berdaftar.

Sumber: vemale.com

No comments:

Post a Comment