Ahmad Dhani Enggan Potong Kemaluan

 
JAKARTA: Menjelang pengumuman rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya Indonesia mengenai keputusan pemilihan presiden negara itu, Ahmad Dhani tampil menafikan dia pernah berjanji memotong kemaluannya jika Joko Widodo muncul sebagai pemenang.

Pada Isnin, penyanyi dan pengasas kumpulan Dewa19 itu berkata, dia tidak pernah menulis mengenai perkara itu di twitter sebelum ini seperti digembar-gembur sesetengah pihak.

Malah, Ahmad Dhani mendakwa dia sendiri hairan bagaimana isu itu dihebohkan orang ramai.

"Tweet mengenai janji saya memotong kemaluan itu memang cerdas, tetapi bukan saya yang menulisnya," katanya kepada media semalam.

Pada Jun lalu beredar berita mendakwa bos Republik Cinta Management itu berjanji untuk memotong kemaluannya jika Gabenor Jakarta, Joko Widodo atau Jokowi berjaya mengalahkan calon disokong Ahmad Dhani, Prabowo Subianto sebagai Presiden Indonesia ketujuh.

Bagaimanapun tweet itu kemudian didapati dipadamkan selepas ia menarik perhatian ramai dan diulang siar pelbagai pihak.

Pemilihan presiden dilangsungkan pada 9 Julai lalu dan Suruhanjaya Pilihan Raya Indonesia akan membuat pengumuman rasmi mengenai pemenang pada Selasa.

Beberapa akhbar dan agensi pemantau mendakwa Joko Widodo berjaya menewaskan Prabowo dengan majoriti kira-kira lima peratus.

Ahmad Dhani berkata, dia sudah membuat laporan kepada pihak berkuasa mengenai tindakan beberapa media dalam talian yang membuat pemberitaan tidak tepat mengenai dirinya. - mstar.com.my

2 comments: