Dracula, Pembantai Umat Islam Dalam Perang Salib

Kisah hidup Dracula merupakan salah satu contoh sejarah yang begitu nyata dimanipulasikan oleh Barat. Kalau filem Rambo merupakan satu fantasi yang kemudian dianggap seolah-olah wujud oleh Barat, tetapi Dracula sebaliknya, iaitu watak atau fakta yang dijadikan fantasi.

Diadaptasi daripada novel karya Bram Stoker yang berjudul Dracula, kemudian entiti Dracula ini mulai difilemkan, bertajuk Dracula’s Daughter (1936), Son of Dracula (1943), Hoorof of Dracula (1958), Nosferatu (1922) yang dibikin semula pada tahun 1979 dan filem-filem Dracula yang lain yang dihasilkan dalam bentuk yang lebih moden seperti Twilight.

Dalam buku berjudul “Dracula, Pembantai Umat Islam Dalam Perang Salib” karya Hyphatia Cneajna, watak Dracula sebenarnya merupakan pembesar Wallachia , berketurunan Vlad Dracul.

Dalam karya Hyphatia tersebut, kisah Dracula tidak boleh diceritakan selepas tamatnya Perang Salib. Dracula dilahirkan ketika peperangan antara Kerajaan Turki Uthmaniyah sebagai wakil Islam, dan Kerajaan Hungary sebagai wakil Kristian.


Kedua-dua empayar tersebut berusaha menguasai dan berebut wilayah-wilayah baik di Eropah mahupun di Asia. Puncak peperangan ini adalah kejatuhan Konstantinopel, iaitu ketika kubu Kristian ada di tangan pemerintahan kerajaan Uthmaniyah.


Dalam peristiwa Perang Salib, Dracula merupakan salah seorang panglima tentera Salib. Dalam perang inilah Dracula banyak melakukan pembunuhan terhadap umat Islam. Hyphatia memaparkan jumlah korban kekejaman Dracula mencapai 300.000 orang umat Islam. Mangsa-mangsa dibunuh dengan berbagai cara yang sangat teruk dan kejam, iaitu dibakar hidup-hidup, dipaku di kepala, dan yang paling kejam adalah disula.

Penyulaan merupakan cara penyiksaan yang amat kejam, iaitu seseorang itu ditusuk di lubang dubur dengan kayu sebesar lengan tangan orang dewasa di mana hujungnya ditajamkan. Mangsa yang telah disula kemudian ditekan sehingga kayu sula tersebut menembusi perut, kerongkong dan kepala melalui mulut.

Hyphatia menyatakan di dalam bukunya :

        “Ketika matahari mulai meninggi Dracula mengarahkan hukuman sula segera dimulakan. Para perajurit melakukan arahan tersebut seolah seperti mekanisme yang telah diprogram. Penyulaan disulami dengan tangisan kesakitan dan jeritan penderitaan yang segera memenuhi segenap penjuru tempat itu. Mereka, umat Islam pada saat itu sedang dijemput ajal dengan cara yang begitu mengerikan. Mereka tak sempat lagi mengingati kenangan indah dan manis yang pernah mereka alami.”

Tidak hanya orang dewasa saja yang menjadi korban kekejaman seksaan sula, tapi juga bayi. Hyphatia memberikan gambaran tentang seksaan terhadap bayi sebagai berikut:

        “Bayi-bayi yang disula tak sempat menangis kerana mereka mengalami kesakitan yang amat apabila hujung kayu menembus perut kecilnya. Tubuh-tubuh mangsa itu meregang di kayu sula untuk menamatkan nyawanya.”



Kekejaman seperti yang telah dipaparkan di atas itulah yang selama ini disembunyikan oleh Barat. Menurut Hyphatia hal ini terjadi kerana dua sebab.

            Pertama, pembunuhan beramai – ramai yang dilakukan Dracula terhadap umat Islam tidak boleh dihapuskan dari Perang Salib. Negara-negara Barat semasa Perang Salib menjadi tunggak utama tentera Salib, tidak mahu mengakui kekejaman mereka. Mereka termasuk yang mengutuk dan menentang pembunuhan beramai–ramai oleh Hilter dan Pol Pot, tidak ingin membuka kesalahan mereka sendiri. Dan ini sudah menjadi tabiat Barat yang selalu ingin tampil seperti hero.

            Kedua, Dracula merupakan pahlawan bagi pasukan Salib. Walau bagaimana pun kejamnya Dracula, nama baiknya akan selalu dilindungi. Sehingga di Rumania hari ini, Dracula masih dianggap pahlawan. Sebagaimana sebahagian besar sejarah pahlawan-pahlawan pasti akan diambil sebagai wira dan dibuang segala tohmahan, kejahatan dan kelemahannya. Untuk menutup kekejaman mereka, Barat terus-menerus menyembunyikan siapa sebenarnya Dracula. Mereka berusaha agar sejarah, identiti Dracula yang sebenarnya tidak tersebar. Dan, harus diakui bahawa usaha Barat untuk mengubah sejarah Dracula dari fakta menjadi fantasi ini cukup berkesan.


Perutusan Sultan Mehmed II

Sultan Mehmed II (Wikipedia)

Ukuran kejayaan ini dapat dilihat dengan betapa ramainya masyarakat, khususnya umat Islam sendiri yang tidak mengetahui tentang siapa sebenarnya Dracula. Masyarakat umum hanya mengetahui bahawa Dracula adalah merupakan lagenda ‘Vampire’ (Pontianak) yang dahagakan darah, tanpa mengetahui kisah sebenarnya.

Selain membongkar penipuan yang dilakukan oleh Barat, dalam bukunya Hyphatia juga mengupas makna Salib dalam kisah Dracula. Seperti yang telah diketahui umum, bahawa entiti Dracula yang telah menjadi fantasi tidak boleh tidak ada dua benda, iaitu bawang putih dan salib.



Konon hanya dengan kedua-dua benda tersebut Dracula akan takut dan tewas. Menurut Hyphatia penggunaan simbol Salib merupakan cara Barat untuk menghapus jejak sejarah pahlawan Mujahid-Mujahid Islam dalam perang salib, sekaligus untuk menunjukkan kehebatan mereka.

Sultan Mahmud II (di Barat dikenal sebagai Sultan Mehmed II) dan juga dikenali sebagai Al- Fateh dalam sejarah Islam. Sultan ini merupakan penakluk Konstantinopel yang sekaligus musuh Dracula, ia adalah seorang yang telah mengalahkan dan memenggal kepala Dracula di tepi Danua Snagov. Namun Barat berusaha memutarbelitkan fakta ini .


2 comments:

  1. kezoliman barat bakal diselongkar dengan pertolongan Allah swt.

    ReplyDelete
  2. Penggunaan salib sebagai menangkis dravula adalah simbolis bahwa orang2 kristen tdk menjadi sasaran dracula, org yg percaya akan salib yesus akan selamat dari sula atau kematian krn pembunuhan drakula krn sasaran drakula adalah umat islam yg tdk percaya salib atau bukan kristen

    ReplyDelete