'Kami Ingat Pesawat Akan Terhempas' - Penumpang Jet2

Keadaan penumpang yang menggunakan topeng oksigen sewaktu pesawat Jet2 melakukan pendaratan cemas kerana mengalami masalah tekanan udara di dalam kabin. Foto mailonline

"Kami ingat pesawat akan terhempas," demikian menurut penumpang warga Britainyang  berkongsi pengalaman ngeri selepas penerbangan yang dinaiki mereka terpaksa membuat pendaratan cemas kerana kehilangan tekanan udara di dalam kabin pesawat.

Pesawat Jet2 LS516 itu dengan segera mendarat hanya selepas satu jam ia berlepas dari Paphos, Cyprus dalam penerbangannya ke Newcastle pada malam Khamis, waktu tempatan.

Pesawat itu membuat penurunan beribu-ribu kaki dalam beberapa minit, manakala topeng oksigen telah dikeluarkan untuk para penumpang.

Pesawat itu terpaksa melencong ke Lapangan Terbang Sofia di Bulgaria, di mana anggota kecemasan sedang menunggu di tarmac landasan.

Para penumpang turut terpaksa bermalam di ibu negara Bulgaria, sebelum berlepas pulang menerusi penerbangan awal yang digantikan untuk ke Newcastle pada Jumaat pagi. - mailonline

Sumber

1 comment: