Hantu perempuan dirakam di Penjara Alcatraz

Hantu perempuan di penjara Alcatraz. (Foto: Metro)

SAN FRANCISCO - Hantu dari beberapa banduan paling terkenal di Amerika dilaporkan telah menghantui pihak penjara di penjara Alcatraz. Tapi cukup hanya itu, mereka juga menampakkan diri kepada pasangan asal Britain.

Sheila Walsh-Sillery menangkap momentum tersebut. Saat kunjungan kedua ke penjara Alcatraz di San Francisco, Amerika, bersama suaminya, Paul Rice, dia mendapati gambar yang dibidiknya terakam seorang wanita.

Metro melaporkan, Khamis (19/6/2014), terletak di sebuah pulau San Francisco, Alcatraz dikatakan menjadi salah satu tempat yang paling berhantu di Amerika Syarikat.

"Ketika saya melirik foto di telefon bimbit saya, saya melihat lembaga perempuan gelap dalam gambar. Saya menatap tingkap lagi dan tidak ada orang di dalam bilik," tutur wanita berusia 48 tahun ini.

Sheila kemudian langsung menghubungi kakitangan penjara, namun tidak satu pun dari mereka mengenali wanita di foto yang diambil dengan kamera iPhone tersebut.

"Saya sangat ingin tahu siapa dia, mungkin dia adalah seorang pengunjung perempuan di dalam penjara ini. Saya ingin tahu mengapa dia menunjukkan dirinya di foto saya," ucap Sheila.

Keanehan ini dirasakan Sheila, di mana saat dirinya berdiri berhampiran sel, kemudian seorang wanita datang. Sementara suaminya, Rice, meyakini sosok yang berada dalam foto yang diambil pada 20 April 2014 adalah hantu, dan bukan refleksi isterinya. "Ini membuat anda bertanya-tanya," tambah dia.

"Rambut dan pakaian wanita itu adalah dari zaman yang berbeza, sepertinya dia dari 1930-an atau 1940-an. Saya tidak mempunyai penjelasan logik untuk wanita yang berada dalam gambar ini, saya bingung. Dia menatap tepat di kamera, dengan penampilan yang baik, "pungkas lelaki berusia sekira 50 tahun dari Birmingham ini.

Sumber: okezone.com

No comments:

Post a Comment