Pemain tenis wanita kecilkan dada demi juara dunia tenis

 Simona Halep, sebelum melakukan pengecilan payudara

Ramai bintang sukan berkata, mereka akan melakukan apa pun yang diperlukan demi kejayaan.

Dalam konteks itu, pemain tenis wanita Simona Halep telah melakukan pelbagai langkah drastik demi meraih gelaran Wimbledon, iaitu dengan mengecilkan saiz payudaranya agar dapat meningkatkan prestasinya.

Menurut laporan Daily Mail, Ahad (22/6/2014), sejak payudaranya diperkecil dari saiz 34DD ke 34C pada usia 17 tahun, pencapaian Halep telah melonjak dan sekarang berada di urutan nombor tiga untuk meraih Wimbledon, di depan bekas juara Maria Sharapova.

Daily Mail melaporkan, "Dia (Halep) lebih percaya diri, lebih mobile dan pukulannya sekarang lebih bebas kerana pelbagai halangan telah berkurang."

 Halep selepas pembedahan payudara

Pemain Romania berusia 22 tahun itu mencapai separuh akhir Terbuka AS tahun lalu dan suku akhir di Terbuka Australia pada Januari tahun ini, sebelum mencapai final Terbuka Perancis beberapa minggu lalu.

Jurulatih yang baru dilantik, Wim Fissette, berkata, pengecilan teteknya telah menjadi bahagian penting dari kariernya. Dia menambah, "Saya kira itu merupakan keputusan yang tepat. Saya tidak melihat dia dulu. Saya sudah melihat sejumlah foto, tetapi dia membuat keputusan itu dan itu merupakan keputusan yang baik. Saya memahami hal tersebut."

"Itu sebabnya dia terkenal. Mari kita berharap dia akan memenangi Grand Slam dan kemudian orang akan mula bercakap tentang Grand Slam dan bukan sesuatu yang lain."

Ketika dibedah, Halep mengatakan tentang payudaranya, "Saya tidak suka dalam kehidupan sehari-hari saya. Saya tetap melakukan operasi walaupun saya bukan ahli sukan."

Minggu lalu dia berkata, "Beberapa tahun yang lalu saya mencari di internet dan saya melihat bahawa saya berada di laman keempat. Saya katakan, mimpi saya adalah berada di halaman pertama. Sekarang saya berada di sana. Saya ingin menikmati saat-saat ini, tetapi saya ingin lebih meningkatkan permainan saya dan siapa tahu boleh berada di urutan kedua atau pertama. "

Sumber: kompas.com

No comments:

Post a Comment