Inilah mee segera goreng paling pedas di dunia

 Foto: copyright gigazine.net

 Bagi sebahagian orang, makanan tidak enak jika tidak pedas . Maka tidak hairanlah jika makanan ringan pedas begitu disukai. Bagi memenuhi keinginan penggemar masakan pedas , sebuah syarikat mi segera di Jepun menghasilkan mee goreng paling pedas di dunia .

Yakisoba , salah satu pengeluar mi segera dari Jepun baru - baru ini mendakwa telah membuat mee goreng segera paling pedas dan boleh membuat anda bermandi peluh seperti dilapor oleh stomp.com.sg . Nama mee ini adalah EDGE : DEVIL HOT.

Mee segera ini dilengkapi sayuran , kicap , rempah dan serbuk cili kering yang sangat banyak , sehingga boleh dipastikan rasanya super duper pedas . Bahkan di pembungkusnya sudah diberi amaran :

WAY TOO MUCH HOT PEPPER


Beberapa orang sudah cuba mee goreng segera super pedas ini telah menulis di forum gigazine.net . Menurut ulasan , rasanya memang sangat pedas , namun tidak sampai membuat rasa terbakar di mulut atau tekak .

" Bos saya bahkan tidak memerlukan air minum saat menikmatinya dan hanya perlu sekali duduk untuk menghabiskannya , " ujar salah seorang penggemar mee Yakisoba .

" Saya merasa baik - baik saja ketika makan , tapi lidah saya terasa menyengat dan mula berpeluh , hidung berair . Tapi  cuma itu saja , " katanya.

Namun, pengeluaran mee segera ini adalah terhad.


Sumber: vemale.com

No comments:

Post a Comment