Tragedi MH370: Warkah buat tersayang


Kuala Lumpur: “Saya akan beritahu Iman dia kehilangan bapanya dan Muhammad akan menjadi kekuatan saya untuk meneruskan hidup.

“Ingat tak saya beritahu awak, saya ingin menjadi ketua bidadari di syurga? Saya cemburu awak sudah berada di sana (syurga) tapi saya akan bersama awak satu hari nanti.” Demikian luahan Intan Maizura Othaman, isteri kepada Mohd Hazrin Mohamed Hasnan, seorang daripada anak kapal pesawat penerbangan MH370 yang disahkan hilang di Lautan Hindi, kelmarin.

Warkah buat Rain itu tajuk luahan Intan Maizura dengan menjadikan media sosial Facebook, Twitter dan Instagram sebagai tempat berkongsi perasaannya.

Menerusi akaun media sosial itu, Intan Maizura mendedahkan dia bakal melahirkan anak kedua bulan depan berjanji kepada suaminya yang dipanggil Rain, dia akan menjaga anak mereka serta memberitahu anak sulung bapanya sudah tiada.

Walaupun akaun media sosial itu diletakkan pada ketetapan peribadi, namun ia dikongsi ramai pengguna lain sejak semalam.

Dalam catatannya, Intan Maizura berkata, dia perlu menjadi lebih tabah untuk menghadapi realiti itu selepas kehilangan suami dalam tragedi mengejutkan.

Mohd Hazrin Mohamed Hasnan, 33, yang bertugas sebagai pramugara ialah seorang daripada 12 anak kapal bersama 227 penumpang MH370 yang disahkan hilang oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam sidang media khas malam kelmarin.

“Saya perlu jadi wanita bionik untuk menghadapi realiti ini,” kata Intan Maizura.

Dalam catatan itu juga, Intan Maizura berkata, sejak hari pertama kehilangan pesawat penerbangan MH370 pada 8 Mac lalu, dia sudah menjangka suaminya berada di ‘syurga’ namun masih berfikiran positif dan mengharapkan Rain pulang suatu hari nanti.

Bagaimanapun, selepas mendapat berita mengejutkan itu, dia reda.


“Saya reda dengan pemergian awak...Apa yang berlaku itu terlalu misteri.


Tapi siapalah saya untuk mempersoalkan (ketetapan) Allah yang Maha Berkuasa,” katanya.

Sumber: Harian Metro

3 comments: