Murid dirasuk berkelakuan seperti pocong

Orang ramai termasuk guru melihat beberapa murid Sekolah Gongseng 1 berkelakuan aneh seperti ular, monyet dan pocong, dipercayai akibat dirasuk di Jombang, Jawa Timur.

JOMBANG, Jawa Timur - Sekumpulan murid lelaki Sekolah Rendah Gongseng 1 di sini, berkelakuan pelik apabila beraksi seperti ular, monyet dan pocong dipercayai akibat dirasuk.

Dalam kejadian tersebut, kira-kira 12 murid berkenaan berlari seperti terkena histeria selama 15 minit dan hanya mampu disaksikan oleh orang ramai termasuk guru sekolah.

Bagaimanapun ketibaan beberapa orang lelaki dipercayai pakar dalam hal paranormal, berjaya meredakan keadaan dengan menuang sejenis minyak wangi ke atas semua mangsa rasukan.

Sebaik sahaja terkena minyak wangi itu, kesemua mangsa terus menjadi lemah dan diberikan rawatan lanjut oleh pihak sekolah.

Guru besar sekolah terbabit, Mashudi berkata, kejadian rasukan itu berlaku secara tiba-tiba ketika proses pembelajaran di kelas.

Mashudi berkata, insiden itu bermula sejak tiga hari lalu apabila seorang murid bernama Roihul Hulam menjerit secara tiba-tiba dan badannya menjadi kejang selain matanya seperti mahu tersembul keluar.

Jelasnya, guru yang mengajar Roihul cuba menenangkan mangsa, namun beberapa murid lain seperti ‘terjangkit’ dan melakukan pelbagai gaya aneh seolah-olah sedang dirasuk.

“Kejadian ini berlaku selama tiga hari dan mangsa dirasuk secara bergilir-gilir.

“Pihak sekolah menghubungi individu yang pakar dalam hal paranormal dikenali sebagai Mbah Lembang untuk menangani masalah tersebut," katanya kepada beritajatim.com. - Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment