Aneh! Kereta misteri tiba-tiba muncul dari laut di Australia

Foto: Jonathan Carroll/Sydney Morning Herald

New South Wales - Warga dan juga pihak berkuasa Newcastle , New South Wales , Australia bingung dengan penemuan kereta dari lautan . Anehnya , kereta ini muncul begitu saja dari dalam laut hingga terdampar di pinggir pantai selepas dibawa ombak .

Kereta berwarna biru ini ditemui terdampar di Pantai Stockton , Newcastle . Seorang penduduk yang asyik melayari di pantai tersebut sejauh 500 meter dari bibir pantai menyedari ada benda pelik yang tidak sepatutnya berada di air .

Apabila diselidiki lebih lanjut didapati bahawa benda aneh tersebut rupanya sebuah kereta jenis four - wheel - drive dengan warna biru . Penduduk berusaha menarik kereta tersebut ke pinggir pantai dengan bermacam cara , salah satunya menggunakan sebuah trak tunda .


Yang lebih aneh lagi , tidak dijumpai pemandu kereta tersebut . Tidak ada juga orang yang mendakwa sebagai pemilik kereta tersebut .

Demikian seperti yang dilaporkan oleh Sydney Morning Herald , Isnin ( 3/3/2014 ) . 

Polis yang tiba di lokasi melakukan pemeriksaan terperinci terhadap kereta tersebut dan tidak menemui sesiapa di dalam kereta . Hal ini membuat polis dan juga warga tempatan kehairanan . Mereka tidak boleh berfikir bagaimana boleh ada kereta muncul dari laut dan berakhir di pantai .

Kawasan Pantai Stockton dikenali sebagai kawasan yang terkenal bagi para penggemar kereta jenis four - wheel - drive . Namun asal usul kereta yang terdampar di pantai tersebut masih menjadi misteri .

Sumber: news.detik.com

1 comment: