Dukun Ghana dakwa telah santet Ronaldo

Nana Kwaku Bonsam. ©nytimes.com

Pemain terbaik dunia, Cristiano Ronaldo, memang momok menakutkan bagi pasukan-pasukan yang menghadapinya. Pemain satu ini menjadi pemain yang paling ingin dihindari oleh musuh-musuhnya.

Menjelang Piala Dunia 2014 yang kurang lebih tinggal satu minggu lagi, kehadiran Ronaldo nampaknya masih diragukan. Hal tersebut kerana Ronaldo mengalami kecederaan selepas perlawanan final Liga Juara-Juara 24 Mei lalu.

Namun ada yang menarik dari kecederaan Ronaldo tersebut. Nana Kwaku Bonsam, bekerja sebagai dukun ini mengaku telah melakukan santet kepada bekas pemain termahal dunia itu.

"Aku tahu apa yang dialami Ronaldo. Aku sedang bekerja terhadapnya," ujar Nana Kwaku seperti dikutip Daily Mail.

"Aku sangat serius tentang hal ini. Minggu lalu, aku pergi bersiar-siar mencari empat ekor anjing dan aku mendapatkan mereka untuk digunakan pembuatan semangat khusus yang disebut Kahwiri Kapam."

"Aku sudah mengatakan tentang hal ini empat bulan lalu, bahawa aku akan bekerja pada Cristiano Ronaldo secara serius dan membuat dia tidak boleh bermain di Piala Dunia, atau sekurang-kurangnya dia tidak bermain melawan Ghana. Paling tidak itu perkara terbaik yang boleh aku lakukan."

"Cedera ini tidak boleh diubati oleh doktor mana-mana, mereka tidak pernah dapat melihat apa yang menyebabkan kecederaan kerana spiritual. Hari ini boleh saja lututnya, besok pahanya, hari berikutnya ada sesuatu yang lain lagi." kata sang dukun.

Ronaldo divonis mengalami masalah tendonitis. Keadaan tersebut dikhuatiri akan membuatnya kehilangan peluang untuk mengukuhkan Portugal di Piala Dunia 2014.

Namun laporan terbaru nampaknya memberikan khabar yang lebih positif. Ronaldo beransur pulih dari kecederaan lutut yang ia alami. Lutut bekas pemain Manchester United ini dikhabarkan mengalami perkembangan yang amat positif dan memberikan respon yang baik.

Sumber: merdeka.com

No comments:

Post a Comment