Restoran Jepun beri diskaun kepada pengunjung kepala botak

Foto: Daily Mail
Sebuah restoran bernama Otasuke di Daerah Akasaka , Ibu Kota Tokyo , Jepun , memberikan diskaun besar bagi para pengunjung berkepala botak.

Restoran itu mendorong para pengunjung botak untuk tidak malu - malu memperlihatkan kepala gondol mereka di depan awam .

" Botak jadi masalah sensitif di Jepun , tapi di Hollywood ada sebahagian bintang filem yang tidak peduli rambut mereka botak dan bangga dengan kegondolannya , " kata pemilik restoran Yoshiko Toyoda , seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail , Sabtu ( 10 / 5 ) . " Saya fikir cukup bagus menyokong semangat itu di restoran ini . "

Restoran Otasuke cukup disukai oleh kumpulan lelaki berumur di Jepun . Para pengunjung botak boleh mendapat diskaun dan potongan harga itu akan bertambah besar jika anda mengajak rakan sesama gondol . Jika lima orang menempah minuman maka satu minuman percuma .

Di Jepun keguguran rambut memang tidak serius seperti di negara - negara barat tetapi isu ini cukup mempengaruhi 26 peratus lelaki Jepun , kata Aderans , pembuat rambut palsu terkenal di Jepun .

Masalah genetik termasuk faktor yang menyebab seseorang menjadi botak . Tapi terlalu stres dalam bekerja juga menjadi kambing hitam bagi keguguran .

" Ketika anda pertama mengalami keguguran maka itu sangat mengejutkan , tidak diragukan lagi , " kata Shiro Fukai , 48 tahun , sambil menikmati minuman di restoran itu .

" Bagi para peniaga Jepun masalah ini cukup berat . Tekanan dalam bekerja juga mempengaruhi dan rambut anda mula gugur . "

Sumber: merdeka.com

2 comments:

  1. Huhuhu... mungikin betul sebab trand gaya rambut di jepun makin menjadi2 huhu... kesian pada mereka yang kekurangan rambut dan botak ni :D

    ReplyDelete
  2. I am regսlar visitor, howw are you everybody? This article poseted aat this site
    is genuinely nice.

    My weƅ blog :: vick strizheus

    ReplyDelete