Penjaga garisan cantik dan seksi ini hebohkan Liga Brazil


Sao Paulo - Ada cerita di balik perlawanan Piala Brazil antara Sao Paolo dan CRB pada Rabu , 7 Mei 2014 . Pertandingan ini dihebohkan dengan hadirnya sosok cantik dan seksi di tepi padang .

Dia adalah Fernanda Colombo Uliana . Wanita berusia 25 tahun itu hadir di lapangan sebagai penjaga garisan yang berakhir dengan keputusan 3-0 untuk kemenangan Sao Paolo itu .


Namun , perlawanan itu bukan kali pertama Fernanda memimpin pertandingan profesional . Dia juga pernah terlibat perlawanan antara Bragantino dan Nautico di Serie B Brazil .

Fernanda kini disenarai antara wanita yang menjadi pengadil bola . Sebelumnya , Elena Tambini sudah menghebohkan Itali saat menjadi pengadil dalam pelbagai pertandingan di Serie B Itali . Elena juga dipromosikan untuk menjadi pengadil di Serie A.

Di tanah Inggeris , Amy FEARN juga menjadi pengadil wanita pertama yang memimpin perlawanan di babak pertama FA Cup antara Corby Town melawan Dover Athletic . Ibu dua anak itu menjadi pengadil wanita pertama di liga bola sepak profesional .





1 comment: