Benarkah ada hantu Michael Jackson dalam foto ini?

Dalam foto yang diambil Reece Sava (14) ini terlihat bayangan terbang di atas seorang peniru Michael Jackson. Remaja itu menganggap bayangan tersebut sangat mirip wajah mendiang si Raja Pop.

LONDON  - Seorang remaja Inggeris yang mengambil foto seorang peniru si raja pop , Michael Jackson , terkejut bukan kepalang . Sebab , dia melihat bayangan mirip Michael Jackson di latar belakang foto itu .

Reece Savva ( 14 ) mengambil tiga foto dalam sebuah acara mengenang Michael Jackson di Churchill Theatre semasa sedang beratur untuk mendapatkan tanda tangan sang peniru Jacko .

Saat tiba di rumah , Reece kemudian memeriksa foto - foto yang diambilnya , dan dia baru menyedari di salah satu foto ada semacam bayangan melayang di atas kepala sang peniru .

Dalam foto itu , sang " hantu " tampak melayang di atas sang peniru dan seolah menatap apa yang sedang dikerjakannya .

" Foto ini sangat menakutkan . Tak ada apa pun di sana saat saya sedang beratur , " kata Reece .

" Nampaknya bayangan ini muncul begitu saja , sekadar ingin melihat apa yang sedang berlaku dan kemudian menghilang . Saya sebelumnya tak percaya hantu , tetapi saat ini saya percaya , " ujar Reece .

Ibu Reece , Angela ( 54 ) , mengatakan , gambar bayangan itu sangat jelas . Dia juga memastikan bahawa tidak ada penipuan apa pun untuk memunculkan bayangan tersebut .

" Jika anda lihat bayangan itu , memang membentuk wajah yang mirip Michael Jackson . Hakikatnya , acara itu memang diadakan untuk mengenang Michael Jackson , dan itulah yang membuat foto ini semakin menyeramkan , " ujar Angela .

" Saya rasa , kalau memang dia ( Michael Jackson ) bangun dari kematiannya , dia mungkin tidak akan membuang masa untuk memberi perhatian kepada seorang peniru , " tambah Angela .

Sumber: kompas.com

No comments:

Post a Comment