Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 terima 7 anugerah paling teruk


FILEM The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 menerima tujuh anugerah paling teruk termasuk Gambar Paling Teruk Anugerah Tahunan Razzie ke-33 yang berlangsung malam tadi, sehari sebelum majlis anugerah berprestij, Oscar.

Episod terakhir siri Twilight itu juga membawa pulang anugerah Pelakon Wanita Paling Teruk, yang dimenangi Kristen Stewart, Pelakon Pembantu Paling Teruk (Taylor Lautner) dan Bill Condon dinobatkan sebagai Pengarah Paling Teruk.

Lautner juga berkongsi anugerah apabila dinobatkan Pasangan Paling Teruk di Skrin bersama Maskencie Foy, yang memegang watak separuh manusia dan separuh pontianak, Renesmee.

Dalam pada itu, filem ini juga menerima Kelompok Pelakon di Skrin Paling Teruk dan Sambungan Paling Teruk. Bagaimanapun Stewart tidak menghadiri majlis tersebut untuk menerima anugerah  sama seperti pemenang sebelum ini, Halle Berry dalam Catwoman pada tahun 2004, Sandra Bullock dalam All About Steve pada 2009.

Stewart dijadualkan menjadi penyampai pada malam anugerah Oscar.

Beberapa bintang Twilight terselamat daripada menerima anugerah tersebut dalam kategori masing-masing.

Robert Pattinson ‘tewas’ kepada Adam Sandler dalam That’s My Boy untuk anugerah Pelakon Lelaki Paling Teruk.

Ashley Green pula berjaya mengelak apabila Rihanna dianugerahkan Pelakon Pembantu Wanita Paling Teruk dengan penampilannya dalam Battleship.

Ini merupakan pertama kali filem Twilight menerima  anugerah Razzie untuk gambar Paling Teruk. - Sinar Harian

No comments:

Post a Comment