seorang wanita dirodok tekak dengan batang besi


NEW DELHI - Pihak berkuasa India menahan lelaki yang dipercayai merodok tekak seorang wanita berumur 22 tahun dengan batang besi dalam cubaan untuk merogolnya, menurut detektif, semalam.

Pegawai polis, Ajay Chaudry memberitahu, insiden itu berlaku di rumah mangsa pada malam Isnin lalu.

"Mangsa diserang dengan batang besi tersebut selepas dia cuba melawan kehendak suspek. Wanita yang mengalami kecederaan teruk di dalam mulut itu berada dalam keadaan stabil selepas menjalani pembedahan," katanya lagi.

Difahamkan, lelaki itu datang ke rumah mangsa atas alasan untuk mengutip bil bulanan elektrik dan cuba untuk memperkosanya selepas mendapati wanita tersebut tinggal bersendirian.

Dalam kejadian berasingan melibatkan satu lagi serangan seksual di negara itu, seorang wanita berumur lingkungan awal 20-an ditinggalkan tanpa perikemanusiaan selepas mangsa  dirogol beramai-ramai di utara Uttarakhand.

Akhbar Hindustan Times melaporkan mangsa diperkosa tiga lelaki dalam keadaan tidak sedar semasa majlis hari lahir di bandar Kashipur.

Menurut akhbar tersebut, polis kini sedang melakukan ujian forensik dan turut mengambil sampel asid deoksiribonukleik (DNA) untuk memastikan pesalah dibawa ke muka pengadilan. - AFP

sinar harian


3 comments: