Tidur tanpa pakaian menyihatkan


Cosmopolitan.com memberi 6 sebab mengapa anda sebaiknya tidur tanpa pakaian

1. Ampuh menyihatkan vagina

Jennifer Landa, MD, penulis buku The Sex Drive Solution for Women, mengatakan bahawa tidur telanjang boleh menyihatkan vagina anda. Seperti yang kita ketahui, vagina dihuni oleh sejumlah jenis ragi dan bakteria. Namun, lingkungan yang hangat kadang boleh menyebabkan pertumbuhan bakteria berlebih. Salah satu cara untuk mencegah infeksi, jagalah peredaran udara dengan bertelanjang.


2. Tidur akan lebih baik

Sangat penting untuk memiliki lingkungan yang dingin ketika anda tidur, ujar Lisa Shives, MD, salah seorang pengurus National Sleep Foundation. tidur berpakaian dan selimut membuatkan tubuh rasa hangat. Oleh itu tidur telanjang dapat membantu tubuh anda tetap dingin.


3. Youll Look Hotter

Menurut naturopath Natasha Turner, penulis buku The Hormone Diet, kerana terlalu hangat di malam hari boleh mengganggu pelepasan melatonin dan hormon pertumbuhan anti penuaan kedalam tubuh Anda. Hormon ini bermanfaat untuk  kulit dan rambut.


4. Cegah perut buncit

Tidur telanjang membantu anda tidur lebih nyenyak, yang memungkinkan tingkat hormon stres kortisol menurun ketika tidur, menjaga energi, dan mengurang rasa lapar. Bila tidur terganggu, hormon kortisol akan naik ketika anda bangun sehingga membuat anda kelaparan dan mulai mencari makanan, memungkinkan makan berlebihan.


5. Meningkatkan keperpercaya diri

Menurut Landa, tidur telanjang itu sangat bagus. Kita akan merasai lembutnya cadar dan kesejukan udara, yang boleh terasa sangat seksi katanya. Dan, merasa seksi itu boleh meningkatkan kepercayaan.


6. Tingkatkan kehidupan seks

Tidur telanjang juga sangat bagus untuk hubungan asmara anda, kerana sentuhan kulit ke kulit akan meningkatkan sebatian kimia pemberi efek feel-good, seperti hormon yang muncul ketika kita berpelukan iaitu oksitosin. Tidur telanjang mendorong hubungan seks dan meningkatkan seks yang lebih berkualiti, katanya. Anda akan merasa lebih rileks dan lebih mood untuk seks, yang membuat anda lebih mudah mengalami orgasme.

http://health.detik.com


2 comments:

  1. Untuk berasmara tu memang betullah..takkan pakai baju plakkannn..Hahaha..

    Tapi yang lain tak setuju. Ikut sunnah nabi lah sebaik baiknya...

    ReplyDelete