Idea gila! pereka Jepun cadangkan manusia melahirkan haiwan sebagai sumber makanan


Pereka Jepun, Ai Hasegawa punya idea aneh bagaimana manusia memenuhi keperluan makanan dimasa datang jika makanan yang ada di dunia sudah semakin berkurangan.

Ai Hasegawa berfikir jika suatu masa nanti manusia akan mengalami krisis makanan kerana jumlah populasi manusia yang terus bertambah setiap tahun semantara sumber makanan yang ada di dunia mulai sukar untuk didapatkan.

Selain mengalami krisis makanan, dunia juga saat ini mulai mengalami krisis haiwan. Haiwan yang hampir pupus akibat tingginya jumlah populasi manusia yang kian hari makin merosakkan bumi.

Dari sinilah idea aneh timbul di fikiran Ai Hasegawa dia berfikir untuk menyelamatkan haiwan-haiwan dari kepupusan akibat dimakan manusia maka manusia harus melahirkan haiwan yang akan dimakannya sendiri.

Penasaran dengan idea aneh dari pereka Jepun itu, VICE.com pun kemudian menghubungi Ai untuk mengetahui konsepnya. Ai menjelaskan bahawa rahim manusia mempunyai saiz yang tepat untuk menampung satu janin. Dia telah berbicara kepada doktor kandungan tentang cara-cara membuatnya lebih besar.

Ai sangat percaya bahawa manusia boleh menggunakan rahim mereka sebagai akuarium atau inkubator. Ai Hasegawa akan mengunakan ikan yu sebagai haiwan percubaan pertama yang akan dilahirkan manusia.

Satu pertanyaan, apa manusia bena- benar boleh mengandung haiwan dan melahirkan haiwan?

palingseru.com


4 comments: