13 hari setelah dikebumikan, wanita AS muncul hidup-hidup

Philadelphia - Tiga belas hari selepas dikebumikan, seorang wanita di Amerika Syarikat muncul dalam keadaan hidup. Keluarganya tentu sangat terkejut mendengar khabar ini.

Keluarga Sharolyn Jackson telah menguburkan jasad wanita berusia 50 tahun tersebut pada 3 Ogos 2013 lalu. Pengebumian dilakukan setelah pihak pihak berkuasa perubatan Philadelphia menandatangani sijil kematiannya.

Namun kira-kira 13 hari kemudian atau pada 16 Ogos lalu, pihak keluarga menerima laporan dari sebuah pusat kesihatan mental bahawa Sharolyn Jackson ada di tempat mereka. Hal ini tentu sangat mengejutkan bagi pihak keluarga.

"Anda tahu bagaimana rasanya ketika anda berusaha untuk merelakannya, kerana dia sudah meninggal dunia, kemudian Travis (anaknya) datang dengan membawa berita baik bahawa dia masih hidup," tutur ayah Sharolyn, Fave Minnie seperti dilansir news.com.au, Sabtu (24 / 8/2013).

Di balik khabar baik ini, timbul soalan dan misteri soal jasad siapa yang sebenarnya dikuburkan pihak keluarga. Jasad wanita yang dikebumikan tersebut ditemukan tak bernyawa di jalanan West Philadelphia pada 20 Julai, tepatnya 2 hari setelah Sharolyn dinyatakan hilang.

Wanita tersebut dinyatakan mati secara natural. Baik anak Sharolyn dan seorang pekerja sosial yang mengenalinya mengenalpasti foto jasad wanita tersebut sebagai Sharolyn Jackson. Dengan adanya pengesahan pihak keluarga, maka sijil kematian diterbitkan dan dilakukanlah upacara pengebumian.

Pihak berkuasa tempatan berniat membongkar makam dan kembali mengenalpasti jasad wanita yang telah dikebumikan tersebut.

detik.com

1 comment: