Ayah korbankan dirinya demi menyelamatkan anak

Photo copyright Dailymail.co.uk

Sebuah kejadian tragis menimpa seorang ayah dan seorang anak di China. Lelaki bernama Hsiung Kuo, 71 tahun, saat itu sedang menunggang motor dengan anaknya, Yong Kuo yang berusia 47 tahun. Namun tiba-tiba sebuah lori besar melanggar kenderaan mereka.

Kejadian yang terakam CCTV ini begitu pantas. Namun ada detik-detik yang begitu dramatik tatkala Hsiung Kuo ternyata sempat menarik tangan anaknya, lalu menolak tubuh anaknya jauh dari jalan. Ia melindungi Yong Kuo agar tak dilanggar lori.


Lori itu berjalan dan menggilis kakinya. Dalam kondisi yang sudah luka parah, ia masih sempat menolak tubuh Yung Kuo agar anaknya selamat dari bahaya. Namun akhirnya Hsiung Kuo meninggal dunia kerana ia diseret tayar lori itu jauh dari tempatnya dilanggar.


Dilapor oleh Dailymail hingga kini pemandu lori yang melarikan diri saat kejadian masih dalam pencarian. Setelah kejadian, ambulans segera datang. Namun nyawa Hsiung Kuo tak dapat diselamatkan dan Yong Kuo begitu terpukul.

Hsiung Kuo telah mengorbankan dirinya untuk menyelamatkan anaknya dari kecelakaan tragis itu. Meskipun ia sudah cedera parah, ayah yang berjiwa besar ini masih sempat menjauhkan anaknya dari bahaya. Kisah ini tragis namun juga menunjukkan betapa besarnya pengorbanan seorang ayah demi melindungi anaknya.

Sumber: vemale.com

2 comments:

  1. kasih seorang bapa tiada tolok bandingnya

    ReplyDelete
  2. baca entry ni, rindu kat arwah abah..

    ReplyDelete