Dua cara untuk menghalang Ronaldo, pakai golok atau machine gun - Sir Alex Ferguson


Manchester - Menurut Sir Alex Ferguson, tidak ada cara yang lebih baik untuk menghentikan Cristiano Ronalo selain dua cara berikut: menggunakan golok atau menggunakan machine gun.

Menjelang pertandingan UCL antara Manchester United melawan Real Madrid, semua mata tertumpu pada Ronaldo. Pemain kelahiran Madeira itu akan kembali ke Old Trafford setelah meninggalkannya pada tahun 2009.

Menjawab  "kepulangannya" ke Old Trafford, Selasa (5/3/2013) nanti, Sir Alex menyatakan tanpa ragu bahawa para penyokong  akan menyambutnya dengan baik.

"Cristiano akan mendapatkan sambutan yang baik. Semua bekas pemain kami, terutama seseorang yang telah berjasa besar kepada kelab ini, mendapat sambutan yang bagus ketika kembali," tambah pengurus berusia 71 tahun itu.

Bagaimana dengan cara menghentikan CR7? Seperti yang diberitahu, Sir Alex mengaku punya dua cara untuk menghalang bekas anak buahnya itu. Tentu saja Sir Alex hanya bergurau. Namun, perkataan itu juga menunjukkan bahawa menghentikan Ronaldo bukanlah tugas mudah.

"Saya ada satu rancangan untuk menghentikannya, pakai golok dan machine gun," tutup Sir Alex.


1 comment: