Polis sedih mangsa kemalangan tak mati

Darren Thomas & anaknya Laura Thomas

London: Seorang bapa begitu berang selepas mengetahui seorang anggota polis kecewa kerana anaknya tidak mati dalam satu kemalangan jalan raya.

Laura Thomas mengalami retak di kepala, patah tiga tulang di tengkuk dan belakang badan serta tiga pendarahan otak akibat kemalangan itu.


Ketika dia koma, seorang anggota polis yang menyiasat kejadian itu menghantar e-mel dalaman kepada seorang anggota lain dari cawangan siasatan kenderan.

Dia menulis: “Kelihatan pemandu itu akan selamat. Tidak ada kes kematian bagi saya.” Pegawai itu mengakhiri e-mel itu dengan isyarat ‘muka sedih’ :(.


Bapa Laura, Darren Thomas hanya mengetahu mengenai e-mel itu selepas mengemukakan permohonan Kebebasan Maklumat untuk melihat semua dokumen berkait dengan kemalangan itu.


Thomas dari Bilton berkata: “Saya terkejut melihat e-mel itu. Saya begitu tertekan dan marah. “Anggota polis itu seolah-olah kecewa anak saya tidak mati.” Laura, kini 22, cedera parah selepas terbabit dalam kemalangan di Yorkshire itu empat tahun lalu.

“Saya dan keluarga berdepan dengan masalah besar sejak kemalangan itu. Kami bertambah tertekan apabila mengetahui mengenai e-mel berkenaan,” kata Laura.-DM


1 comment: