Seluar dalam ini boleh dimakan!

Foto: The Daily Meal

Seluar dalam dipakai untuk melindungi bahagian sulit. Namun kali ini, sebuah seluar dalam yang boleh dimakan selepas digunakan atau langsung dimakan. Tersedia dalam pelbagai pilihan rasa buah yang enak!

Seperti dilansir The Daily Meal ( 30/09/2013 ), ada sebuah seluar dalam yang boleh dimakan bernama ' Edible Undies ' dan mempunyai aneka rasa dan aroma. Seluar dalam ini dihasilkan secara ekskslusif oleh sebuah syarikat bernama Kingman Industries .

Tak hanya seluar dalam yang boleh dimakan saja yang pernah dihasilkan oleh Kingman Industries . Sebelumnya juga sudah ada bedak yang boleh dimakan , cat tubuh yang boleh dimakan , minyak wangi yang boleh diminum, dan bahkan pelincir alats ulit yang boleh dimakan .

Walaupun kelihatan aneh, tapi ternyata komposisi yang digunakan untuk membuat seluar dalam yang boleh dimakan ini sudah diluluskan oleh FDA ( Badan Makanan dan Dadah Amerika Syarikat) . Bahan- bahan pembuatnya tersenarai di bahagian bungkusnya , namun nilai maklumat gizinya tidak disertakan. .

Bahan- bahan pembuat seluar dalam ini terdiri dari hidroksipropil metil selulosa ( polimer semisintetik yang larut dalam air) , gliseril asetat esther ( pengental biodiesel ) , perasa dan pewarna buatan , kalium stearat, sakarin , propilena glikol , dan bahan kimia lain yang boleh dimakan.

Wujud dari seluar dalam ini kelihatan seperti plastik getah tipis yang agak rapuh. Aromanya seperti bau plastik yang diberi minyak wangi. Seluar dalamnya pun mempunyai warna pink cerah telus seperti plastik.

Walaupun terlihat sama, seluar dalam ini mempunyai aneka rasa dan 2 jenis seluar dalam , untuk wanita dan lelaki. Varian rasanya antara lain, markisa , champagne strawberry, gulali , coklat , ceri , dan coklat strawberry.

Saat uji cuba rasa , ternyata seluar dalam ini mempunyai tekstur yang tebal dan melekit seperti gula-gula getah . Juga tidak terasa seperti rasa buah- buahan, namun lebih terasa seperti belon getah . Semakin dikunyah, gigi dan lidah akan semakin merah seperti habis minum soda berwarna merah.

Tidak disebutkan berapa harganya, namun diperkirakan seluar dalam hasil pengeluaran Kingman Industries ini harganya lumayan mahal.

detik.com

No comments:

Post a Comment