Sebuah pesawat terpaksa mendarat di lebuh raya kerana masalah enjin

Foto: metro.co.uk

San Jose - Akibat enjin kehilangan kuasa saat terbang , sebuah pesawat latihan milik sekolah penerbangan AERODYNAMIC Aviation harus melakukan sebuah pendaratan kecemasan di lebuh raya yang sibuk di Bandar San Jose , Califoria , AS .

"Tidak , ini tidak berlaku setiap hari," ujar Zdravko Podolski , pemilik AERODYNAMIC Aviation , kepada NBC Bay Area , Jumaat , 4 Oktober 2013. "Kejadian ini jarang sekali terjadi ," tambahnya sambil terus meyakinkan wartawan.

Kejadian berlaku pada hari Khamis pukul 8.00 pagi waktu setempat. Hanya beberapa saat selepas berlepas di Lapangan Terbang Reid, pesawat ini kehilangan daya dan harus melakukan pendaratan kecemasan . Untungnya, meski dilakukan di jalan yang padat , tidak ada korban jiwa dalam kemalangan ini .

Baik pilot mahupun pelatih penerbangannya tidak mengalami kecederaan. Pengguna lebuh raya tidak ada yang cedera dalam peristiwa ini.

beberapa pengguna jalan merasa ingin tahu dengan hadirnya pesawat kecil berwarna hijau ini di lebuh raya. Sebahagian pengguna jalan tak henti membunyikan hon. . Ada pula yang sengaja keluar kereta guna menyaksikan kejadian ini . Akibatnya, kesesakan tak dapat dielakkan .

Hingga saat ini, belum diketahui secara pasti, mengapa pesawat tiba -tiba kehilangan kuasa. Polis dengan sejumlah kakitangan terus melakukan siasatan pada pesawat yang dibuat pada tahun 1975 ini .

tempo



No comments:

Post a Comment