Wanita dibunuh kekasih dan mayatnya diberi makan kepada burung

Daily Mail

MADRID - Seorang lelaki Sepanyol ditahan polis kerana dituduh membunuh kekasihnya yang tengah hamil dan memutilasi tubuhnya, kemudian memberikannya kepada burung pemakan bangkai.

Polis Sepanyol menduga Jose Miguel Tamayo (32) membunuh kekasihnya, Carolina Bernal Gomez (30 ), setelah mengetahui perempuan itu tengah mengandung.

Hubungan keduanya dikhabarkan bermasalah sejak Carolina yang berasal dari Amerika Selatan merasa dirinya tengah mengandung.

Polis menduga, Jose Miguel menyerang kekasihnya setelah mendengar khabar kehamilannya . Setelah mengetahui Carolina sudah mati , Jose Miguel kemudian memutilasi tubuh perempuan malang itu.

Jose Miguel kemudian membawa tubuh kekasihnya yang sudah dicincang itu ke daerah di sebelah utara Madrid yang merupakan habitat burung pemakan bangkai. Di sana Jose Miguel diyakini mengumpankan tubuh kekasihnya itu sebagai makanan burung demi menghilangkan jejak .

Namun , sejak awal, polis curiga Jose Miguel adalah pembunuh Carolina kerana dia menunggu beberapa minggu sebelum melaporkan kehilangan Carolina ke polis .

Selepas itu, dalam siasatan , Jose Miguel memberi kenyataan yang berubah- ubah kepada pegawai polis.

Kini Jose Miguel meringkuk dalam tahanan untuk mempertanggungjawabkan perbuatan kejamnya itu .

kompas.com


3 comments: