Penyampai tv dipecat kerana gaun terbelah luas di dada

Foto: Daily Mail

ANKARA - Seorang penyampai televisyen di Turki dipecat selepas jurucakap Parti Keadilan dan Pembangunan yang berkuasa mengkritik presenter itu kerana memakai pakaian berbelahan dada rendah ketika satu acara televisyen .

Pakaian Gözde Kansu , nama si presenter, dikatakan " tidak dapat diterima" oleh Huseyin Celik, kerana pakaian tersebut memperlihatkan belahan dada Kansu .

Celik melontarkan serangan terhadap penampilan Kansu dalam acara Veliaht TV tanpa menyebut nama perempuan itu. Namun , Celik mengatakan bahawa pilihan pakaiannya " melampau " . Celik berkata, "Kami tidak melakukan campur tangan terhadap siapa pun , tetapi itu melampau. Hal itu tidak dapat diterima."

Menyusul pernyataan Celik tersebut , terungkap bahawa pembawa acara yang dituju adalah Gözde Kansu , dan khabar angin pun merebak bahawa perempuan itu telah dipecat.

Produser acara itu , Selasa ( 8/10/2013 ), menyatakan , Kansu mungkin tidak ambil bahagian dalam program yang sama minggu depan kerana " jadualnya sibuk . ' Namun menurut laman berita France24.com , sebagaimana dipetik Mail Online, pemecatan Kansu telah disahkan.

Celik mengatakan, dia punya alasan mendasar untuk mengekspresikan pendapatnya sebagai individu , penonton televisyen, dan politikus. Dia menulis di akaun Twitter -nya, " Saya tidak pernah menyebut nama acara (televisyen mana pun ) atau ( nama) orang . MediaLah yang menyebutkan nama -nama . "

Parti Keadilan dan Pembangunan , yang sering disingkat menjadi AKP , ditubuhkan pada tahun 2001 dan merupakan parti konservatif kanan - tengah serta merupakan parti terbesar dalam pemerintahan Turki. Walau secara tradisional latar belakangnya dipengaruhi Islam, parti itu telah secara rasmi menjauhkan dirinya dari ideologi agama demi menyokong apa yang dikenali sebagai " demokrasi konservatif. "

Citra parti itu di Turki adalah pro-Barat , pro - Amerika, dan menyokong keahlian Turki ke Kesatuan Eropah.

tempo.co

2 comments: