Lori SWM buang sisa kotoran di pantai PD?

Gambar yang tersebar di laman sosial Facebook.

PORT DICKSON - Gambar sebuah kenderaan milik SWM Environment Sdn Bhd (SWM) yang dipercayai sedang membuang air sisa kotoran berwarna hitam di pantai Port Dickson tersebar meluas di laman sosial Facebook, sehingga menimbulkan kemarahan orang ramai.

Melalui gambar berkenaan yang dimuat naik seorang lelaki itu menerima pelbagai komen daripada orang ramai.

Gambar berkenaan dimuat naik sekitar 12 tengah hari semalam,  dan melalui gambar itu, dapat dikenal pasti lokasi tersebut berlaku di Pantai Sea View Batu 1 Port Dickson.

Sementara itu, SWM dalam kenyataan rasminya yang diemel kepada Sinar Harian petang semalam berkata, pihaknya memandang serius perkara tersebut.

"Tatacara operasi kerja bagi melupuskan air kotoran dan kotoran longkang hanya boleh dijalankan di tapak pelupusan sampah.

"Syarikat mengambil serius terhadap pematuhan operasi manual kerja bagi semua anggota kerja SWM dan sub-kontraktor," katanya.

Menurut kenyataan itu, SWM sedang menjalankan siasatan dalaman untuk mengenal pasti pekerja yang terlibat dengan kegiatan tersebut, sebelum tindakan tegas diambil.

Malah, SWM turut memohon maaf kepada orang ramai terhadap insiden berkenaan.

Sumber: Sinar Harian

2 comments:

  1. Ai takkan sekadar minta maaf je , siasat betul betul kemudian hebahkan hasil siasatan dan tindakan yang di kenakan pada pihak yang melakukan nya, aku dan anak aku pun pernah nampak depan mata aku orang pekerja lori sampah buang sampah dalam longkang , nasib baik aku tak bawak kamera

    ReplyDelete
  2. salam singgah ptg
    sory x leh nak komen banyak bz day

    ReplyDelete