Amoi main ‘sorok-sorok’

WANITA warga asing yang ditahan, semalam.

Ipoh: Sepasukan anggota polis bertungkus-lumus lebih 15 minit mengumpil pintu besi setebal lebih 20 sentimeter sebelum memberkas sekumpulan wanita warga China dan Vietnam yang disorokkan sindiket pelacuran di dalam bilik rahsia dibina di dalam tandas lelaki sebuah pusat karaoke di Jalan Medan Ipoh, di sini.

Dalam serbuan jam 1.20 pagi semalam, sindiket terbabit yang menyedari kehadiran sepasukan anggota polis melalui kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di luar premis berkenaan, mengarahkan semua pelacur terbabit bersembunyi di bilik berkenaan.

Jurucakap polis berkata, taktik itu dikesan sepasukan anggota polis Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman dibantu anggota D7 Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perak.

Menurutnya, siasatan mendapati premis yang pernah diserbu polis sebelum ini masih menawarkan khidmat pelacur membabitkan warga China dan Vietnam pada harga serendah RM160.

“Kegiatan maksiat itu ditawarkan dalam bentuk pakej termasuk caj bilik karaoke dan minuman keras disajikan. Kegiatan maksiat di pusat hiburan itu dianggap eksklusif berikutan ia menjadi tumpuan golongan lelaki kaya dan ahli perniagaan.




Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

2 comments: