Kucing ini menjadi jutawan kerana wajahnya yang unik


Tuah Sang Kucing Jutawan

LONDON: Populariti dan pelbagai skandal, kekayaan Kim Kardashian ternyata gagal menandingi harta dimiliki seekor kucing berwajah perengus yang dikenali sebagai Grumpy Cat.

Kucing itu melakar nama dan dikenali di seluruh dunia selepas gambarnya dimuat naik di Reddit dan segera menarik perhatian kerana wajahnya yang unik akibat kecacatan semula jadi.

Di sebalik wajah murung dan sedihnya, kucing itu sebenarnya kini bergelar jutawan dan dianggap satu daripada ‘selebriti’ terkaya di dunia tahun ini.

Laporan media menyatakan, nilai kekayaan kucing itu diangarkan melebih AS$100 juta (RM349 juta).


Sejak popular di Internet, memek muka dan penampilan kucing berkenaan menjadi ikutan dan mencetuskan idea di kalangan ahli perniagaan.

Selain dijadikan buku, pelbagai barang dagangan dijual dengan berdasarkan wajah atau perwatakan kucing itu.

Ia juga menjadi sumber ilham kepada munculnya filem Grumpy Cat’s Worst Christmas.

Menurut Celebrity Net Worth, Grumpy Cat memperoleh kekayaan lebih tinggi berbanding Kim Kardashian,  Russell Brand dan Cameron Diaz.

Di sebalik tuah itu, pemilik kucing berkenaan, Tabatha Bundesen, 29, berkata, nilai yang diletakkan pada haiwan kesayangannya itu tidak berbaloi sama sekali.

Menetap di Arizona, Amerika Syarikat, beliau berkata, anggaran harga yang diberikan untuk kucingnya itu tidak tepat.

Dia yang sepatutnya boleh meletakkan jawatan sebagai pelayan pada hari pertama kucing itu muncul di media sosial berkata, ada beberapa “kosong” lagi yang perlu ditambah jika ada mana-mana pihak mahu menilai harta kekayaan haiwan kesayangannya itu.

Namun Bundesen enggan mendedahkan angka tepat kekayaan berkenaan.


Sumber: mstar

No comments:

Post a Comment