Lelaki bogel serang pejalan kaki ditembak mati

Lokasi kejadian (Palm Beach Post)

Florida - Polis Florida , Amerika Syarikat menembak mati seorang lelaki yang bogel di jalanan . Lelaki bogel ini menyerang seorang bekas polis dan mengigit wajah seorang remaja yang tengah berjalan.

Menurut Sheriff Palm Beach County , Ric Bradshaw , insiden ini bermula apabila si lelaki bogel berkeliaran di jalanan berhampiran Pantai Delray , Florida . Tanpa diketahui alasannya , lelaki ini menyerang seorang bekas kakitangan NYPD yang berusia 66 tahun yang ada di lokasi .

Polis yang sudah bersara tersebut kemudian dilarikan ke hospital dengan cedera serius . Manakala si lelaki bogel tetap berkeliaran di jalanan . Tak lama kemudian , lelaki bogel tersebut mendekati dan mengejar seorang lelaki lain yang sedang berjalan dengan anak lelakinya yang berusia 10 tahun .

Selepas itu , si lelaki bogel kembali mendekati dan menyerang seorang lelaki lain . Kali ini , mangsa yang berusia 18 tahun digigit di bahagian wajah hingga akhirnya mangsa menusuk lelaki bogel tersebut dengan yang dibawanya . Demikian seperti dilapor news.com.au , Khamis ( 6/2/2014 ) .

Saat insiden tersebut berlaku , polis tempatan tiba di lokasi kejadian dan berusaha menagkap  lelaki bogel tersebut . Polis menggunakan taser atau alat kejutan elektrik untuk melumpuhkan lelaki bogel tersebut tapi tidak berjaya .

" Dia kelihatan meracau sesuatu . Dia berbadan besar . Dia melawan. Polis berusaha melumpuhkannya . Dia disetrum . Tapi taser yang digunakan tidak berkesan padanya , " terang Bradshaw .

Seorang timbalan polis tempatan yang ada di lokasi terpaksa menembak lelaki bogel tersebut dengan senjatanya . Tiga kali tembakan dilepaskan oleh polis . Satu tembakan mengenai bahagian dada dan dua tembakan mengenai tubuh bahagian bawah lelaki itu .

Tembakan tersebut memang berjaya melumpuhkan lelaki bogel tersebut . Namun dia disahkan mati semasa dibawa ke hospital terdekat .

" Kami tidak tahu sama ada dia mati  kerana tembakan tersebut , atau dia mati kerana dia menggunakan sejenis ubat - ubatan yang membuatnya bertindak seperti ini , " ucap Bradshaw .

" Sukar diketahui apakah memang tembakan itu yang membunuhnya , atau dia tewas kerana keadaan yang disebut exited kecelaruan ( keadaan kesihatan memburuk akibat penggunaan dadah ) . Dia jelas menggunakan sejenis narkotik yang membuatnya bertindak seperti ini , " tegasnya. 

Sumber: news.detik.com

3 comments: